نقد و بررسی بازی Artificer: Science of Magic

توسط parsjoy در 1 ژانویه 2021

تیم توسعه دهنده Psilocybe Games  در سال 2020 بازی Artificer Science of Magic را در ژانر بازی های ماجراجویانه منتشر ساخته است . امروز با نقد و بررسی آن در سایت Pars Joy به این مهم می رسیم که آیا بازی توانایی اجرای مناسب و رقابت با بازی های هم سطح خودش را دارد یا خیر.

یکی از جالب ترین قسمت های بازی Artificer Science of Magic استفاده از ابزار های مختلف برای بدست آوردن آیتم های مختلف در بازی است . با استفاده از مثلا تبر ها می توانید درختان را قطع کنید . از دیگر منابع نقشه استفاده کنید .

یکی از نقد های منفی که می توان به بازی داد با اینکه گیم پلی با شوق و ذوق فراوانی طراحی شده است و ما با یک بازی شبیه به دنیای هنر جنگ در سطح کوچکتری طرف هستیم با این حال بازی بسیار کند است . یعنی انتخاب آیتم ها و جابه جایی آنها طول می کشد . همینطور راه رفتن شخصیت اصلی در نقشه بسیار کند است و می تواند به راحتی شما را از بازی دل زده سازد . همچنین استفاده از آیتم ها مثلا بر روی درخت ها هم کمی طول می کشد . می توانیم متوجه شویم که توسعه دهندگان بازی خواسته اند کمی حالت بازی Minecraft را در بازی تداعی کنند و به جای طراحی بازی در POV آن را به صورت نمایش از بالا ساخته اند . ولی بدست آوردن منابع در بازی بسیار طولانی است و ابزار های بازی به سختی آپدیت می شوند .

در طراحی گرافیکی بازی افکت های بازی به صورت خوبی کار می کنند و مکانیک های بازی با طراحی تصویری آن سازگار است و به ندرت مشکل های گرافیکی و باگ های مختلف را می توان مشاهده کرد . افتادن نور در قسمت های مختلف نقشه مخصوصا در شب ها محیط بازی را زیبا و هیجان انگیز می کند . چون بازی در محیط دو بعدی طراحی شده است و نقشه شامل ساختمان ها و درخت های بلند است و توانایی چرخش دوربین در بازی وجود ندارد تیم توسعه دهنده بازی با استفاده از یک ابزار افکت تصویری توانسته اند مشکل نامعلوم بودن وضعیت مکانی شخصیت را در پشت انواع اجسام در بازی را برطرف کنند .

به فرض اگر شما در پشت یک درخت قرار دارید بازی درخت را به صورت کم رنگی نشان خواهد داد و می توانید پشت آن را مشاهده کنید . با ایجاد این قابلیت تیم طراحی گیم پلی و دیزاین نقشه از این فرصت استفاده کرده اند و آیتم های مختلف و منبع های خوبی را در پشت این اجسام قرار داده اند و شما فقط با رفتن پشت این درختان می توانید ببینید که این منابع در آنجا قرار دارند و یا نه که در مجموع ایده بسیار خوبی برای ژانر بازی ماجراجویی توسط تیم توسعه دهنده بازی Artificer Science of Magic محسوب می شود .

در بعضی مواقع داشتن سه اینونتوری یا انبار برای جمع آوری آیتم ها کمی گیج کننده به نظر می رسد و در خیلی از مواقع شاید به دنبال این بگردید که چه آیتمی در کجا قرار دارد ولی آنچنان ایراد بزرگی نیست که بخواهید بازی را مقصر آن بدانیم .

انواع صدا های SFX مخصوصا در هنگام برداشت منابع از نقشه به خوبی در بازی ساخته شده و با کیفیت خوبی پخش می شوند . موسیقی بازی هم خوب و به صورت دائم در هنگام بازی زده می شود و با تم بازی سازگار است . تعداد موسیقی های بازی آنچنان زیاد نیست ولی آنقدر هم کم نیست که توی ذوق بزند و بازی را کسل کننده کند . صدا های موسیقی بازی اکثرا با ویالون های سل و غمگین زده شده اند و صدای فلوت و پیانو در ترکیبی خوب بازی را خاص تر کرده اند .

نکات مثبت

طراحی بازی با دست
نقشه زیبا همراه با افکت
موسیقی متن خوب

نکات منفی

گیج شدن در اینونتوری بازی
داستان کوتاه

امتیاز
امتیاز
گرافیک
8.0
داستان
7.0
گیم پلی
8.0
موسیقی
7.0
جزئیات

در کل بازی Artificer Science of Magic یک بازی بسیار وسیع با گیم پلی خوبی طراحی شده است . هرچند که ایده طراحی بازی در بازی هایی با برند های بزرگ با وسعت و کیفیت بالاتری وجود دارند ولی این بازی هم توانسته در سطح خودش نمایش خوبی داشته باشد و انجام آن شما را پشیمان نخواهد کرد .

7.5
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved