نقد و بررسی Self

توسط parsjoy در 5 آوریل 2020

رویاها از بیت ها و قطعات زیادی از حافظه ما استفاده می کنند ، اما به روشی منطقی و خطی نیستند. – روانشناس روزالیند کارترایت (Rosalind Cartwright). این بازی ماجراجویی مبتنی بر متن تعلیق پیچیده و کابوس کانند با مکانیک شبیه سازی و پازل است. پدر من ناپدید می شود ، اما فقط من آن را می دانم. هیچ کس دیگر متوجه نمی شود که از جمله مادرم حتی بعد از اینکه پدرم را مستقیماً به آنها یاد کردم. من باید به مسافرت بروم که همه ی او را برگردانم.

در این بازی ، مرزهای بین رویا ، واقعیت ، حافظه و حقیقت پراکنده است. بسیاری از معماها و چالش های موجود در آن را خواهید دید. شما باید انتخاب کنید ، که شما را به سمت پایان های بسیار متفاوت سوق دهد. سرنخ ها را تکه می کنید و شما را به سمت یک داستان کامل جمع می کند. اما آیا می توانید از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید خود را در این سفر درون گرا پیدا کنید؟

کل داستان در یک صفحه با سیستم عامل تعاملی اتفاق می افتد. SELF یک بازی ماجراجویی مبتنی بر متن است که هم در نینتندو سوئیچ و هم برای Steam برای pc وجود دارد. توسعه دهنده doBell ، SELF را به عنوان یک بازی ماجراجویانه مبتنی بر متن سبک کافکا و مشکوک توصیف می کند ، و از نظر سبک هنری و طراحی مینی بازی ها به نظر می رسد که آن ها از Undertale الهام گرفته اند.

از وقتی که شروع به بازی SELF می کنید. واقعا کنجکاو می شوید که چرا پدر این پسر خردسال از دست رفته است و چرا به نظر می رسد همه – حتی مادرش – یا فراموش کرده اند یا به طور عینی از موضوع پدر او اجتناب می کنند. داستان شروع از طریق گفتگوی بسیار قابل درک شروع می شود و با دنبال کردن جعبه گفتگو بازی را پیش می برید. اما سهولت بازی به زودی محو می شود و وارد داستان پیچیده و رمز آلود می شوید.

SELF داستانی است که در آن بیش از هرچیز مایل به هک خود هستید. و می خواهید به عنوان کودک درون خود به بازی کمک کنید. بازی شما را به این روز به دام می اندازد ، اما متأسفانه ، آن شور و شوق را از بین برخی از دستگاه های داستان پردازی مشکوک و بخش های بازی های کوچک فرو برد. همانطور که صرفاً یک تجربه داستانی است ، اگر بتوانید از انتخاب طراحی شکسته استفاده کنید این یکی از بازی هایی است که من می توانم توصیه کنم ، اما برای کسانی که به دنبال چیز دیگری در خارج از یک معمای گیج کننده و غمناک هستند ، احتمالاً این موردی است که می توانید از پس آن بر بیایید.

توصیف کافکاگونه ی SELF بسیار مناسب است.. رابطه پدر و پسر هسته اصلی داستان است و نمونه هایی مانند قطعات حافظه از دیدگاه پدر برای بازیکن بسیار تأثیر گذار است. برای مثال ، یک خاطره که در آن پسر می ‌خواست پدرش با بلوک ‌های ساختمانی بازی کند ، اما پدر می ‌خواست به جای آن به خانواده بازی کند ، به جای آن چنین تصمیمی گرفته بود که احساس می ‌کنید عشق خانوادگی آن‌ ها تقریبا ملموس ‌است.

این موارد چند مورد بیش تر نیست زیرا بیش تر داستان در SELF به همان روشی که در کابوس ها گفته می شود: غیرقابل درک و با تحولات تصادفی است. انتقال بین تنظیمات بسیار ناخوشایند و سخت است ، و اغلب اوقات چنان ناگهانی است که گویی پسر در یک مکان خوابیده است و در جای دیگری بیدار شده است. به نظر می رسد که نیم راه از طریق هر شاخه ای از روایت ، داستان بهم می خورد و به جای ارائه هرگونه نمای داستان برای دنبال کردن ، تبدیل به چیز عجیبی می شود. به همین ترتیب ، چندین گزینه گفتگو بی نتیجه می مانند زیرا اغلب آن ها کنار زده می شدند و گزینه دیگر به جای آن مورد بحث قرار می گرفت. برای این بازی 6 پایان مختلف در SELF وجود دارد.

نکات مثبت

طراحی هنری مدرسه قدیمی، از نظر زیبایی شناختی لذت بخش است.
پازل ها بی نظیر هستند
داستان عمیق است و دل شما را می لرزاند

نکات منفی

داستان تکه تکه شده و کنار هم چیدن آن نیاز به صبر دارد.
بخش های کوتاه بازی کسل کننده هستند.
بازی های تکراری می توانند تأثیر بازی را کم کنند

امتیاز
امتیاز
گرافیک
7.5
داستان
7.0
گیم پلی
7.5
موسیقی
7.5
جزئیات

اگر شما یک طرفدار تفسیر کردن معنای پشت رویاها یا داستان ها هستید، یا اگر جنبه های معمایی را دوست دارید و می خواهید دیگران را با کد هایی که می دهند بفهمید می توانید از بازی SELF لذت ببرید.

7.4
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron
7 مارس 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

7.3

نقد و بررسی بازی Dead Tomb

8.4

نقد و بررسی بازی nGolf

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved