نقد و بررسی بازی 1993 Shenandoah

توسط parsjoy در 23 دسامبر 2020

امروز با نقد و بررسی بازی جنجالی 1993 Shenandoah در خدمت شما بازی دوست تان عزیز هستیم . یک بازی تیر اندازی یک بعدی که با نگاه اول شما را به یاد بازی های آتاری و آرکید زمان حداقل 30 سال پیش می اندازد . بازی که رویا های نوستالژی زیادی را برای ما زنده می کند و به یاد آورنده زمان های بسیار قدیم است که برای انجام نیم ساعت از بازی شوق و هیجان زیادی داشتیم تا بخواهیم یک بازی را با حداقل ترین گرافیک های ممکن انجام دهیم . امروز هم بازی 1993 Shenandoah محصول سال 2020 یک بازی با همان شکل و شمایل است که با نقد و بررسی آن در Pars Joy با شما عزیزان هستیم .

شاید این سوال برای شما هم به وجود بیاید که چرا بعد از این همه مدت یک بازی با این خواص منتشر شده است و چرا بعد از انتشار آن سطح پذیرش از بازی بسیار بالاست . همچنین بازی مخاطبان زیادی را دارد و با وجود داشتن قیمت 12 دلاری گران آن برای این بازی به خوبی توانسته رکورد های خوبی در فروش استور نینتندو کسب کند . همه و همه این ها به داستان ساخت بازی بر می گردد . در جایی که در سال 1993 تعدادی از همکلاسی هایی در یکی از مدارس در سوئد خواستار ساخت بازی فضایی و شلیک کننده شده بودند که شروع کد نویسی ها و ساخت بازی را در همان زمان شروع کرده بودند . یعنی سال 1993 حدود 27 سال قبل اولین ورژن آن ساخته شد ولی ارائه نشد . بعد از این همه مدت با پیدا کردن یکی از فلاپی ها توسط یکی از توسعه دهندگان در کامپیوتر قدیمی اش ساختار بازی و طراحی های آن دوباره لود شد و با همان ایده دوباره در سال 2020 ساخته و انتشار داده شده است . در نتیجه این داستان می تواند شکل و شمایل و همچنین فضای گرافیکی این بازی را توجیه کند .

اسلحه دوم برای سفینه ای که در ابتدا خریداری می کنید قابل دسترسی نخواهد بود و تا زمانی که پول کافی برای آپدیت سفینه در انجام مراحل جمع آوری نکنید نمی توانید اسلحه جدید به آن اضافه کنید . این ویژگی هم برای چند عدد از خود سفینه ها هم وجود دارد و فقط با گذراندن مراحل بالا می توان خرید آنها را آزاد کرد . انواع زیادی از اسلحه ها در بازی برای سفینه ها وجود دارند که بر خلاف شش سفینه اصلی که فقط از لحاظ طراحی متفاوتند این اسلحه ها هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ نوع شلیکی که می کنند و قدرت آن و همچنین سرعت خروج گلوله ها از آن ها بسیار با هم تفاوت دارند . بعضی از اسلحه ها با قیمت پایین فقط می توانند به جلو شلیک کنند و بعضی هم جهت گیری می کنند و در گران ترین دسته اسلحه هایی وجود دارند که حتی می توانند به پشت شلیک کنند . داشتن حق انتخاب های زیاد در بازی به بازیکنان کمک می کند که با انتخاب اسلحه مورد نظر خود نوع گیم پلی خود را تعیین کند که باعث می شود بازیکنانی که این بازی را بازی می کنند هر کدام سلیقه و استراتژی خودشان را در بازی داشته باشند .

برای سفینه ها شیلد یا سپری نیز تعبیه شده است که شما را در برابر شلیک های دشمن حفظ خواهد کرد . تکان دادن این سپر هم به گیم پلی بازی افزوده شده است و اگر از کاربران کنسول ها باشید با ویل های دسته می توانید شیلد های دور سفینه خودتان را به گونه ای جا به جا کنید که در مسیر حرکت گلوله های دشمن قرار گیرد و شما را محافظت کند . البته این سپر همیشه وجود ندارد . نکته اول این که در مراحل بالا می توانید سفینه را به سپر مجهز کنید و نکته دوم هم اینکه در هنگام جنگ و در اثر برخورد شلیک های دشمن به سپر شما شیلد شروع به از هم گسیختن می کند و ضعیف می شود تا جایی که سوراخ هایی در آن پدیدار خواهند شد و گلوله های دشمن می توانند از آن رد شوند و به سفینه اصلی برخورد کنند که کارایی سپر در این حالت بسیار پایین خواهد آمد . پیشنهاد می دهیم هنگام بازی سعی کنید شلیک های دشمن به همه جای سپر به صورت یکسان ضربه وارد کند تا احتمال سوراخ شدن آن کاهش بیابد .

یکی از مهم ترین جلوه های بازی شلوغ بودن بازی و پرتاب شلیک و ورود انواع اقسام سفینه ها به بازی است . جدا از این شلوغی بازی برای همه صدا هایی که قرار است تولید شود SFX گذاشته است و برای هر شلیک انفجار یا هر چیزی صدایی پخش می شود که می توان گفت خوب است ولی طراحی شلوغ بازی باعث می شود که سر و صدا ها آنقدر زیاد بشوند که بعد از پنج دقیقه بازی کردن سرسام بگیرید و صدای بازی را قطع کنید . همین موسیقی متن الکترونیکی و کیبوردی بازی در لوپ قراردارد و همراه با این صدا ها اصلا قابل تحمل نیستند .

نکات مثبت

نوستالژی
گیم پلی روان
شخصی سازی بازی
امکان بازی چند نفره

نکات منفی

شلوغ شدن بازی
SFX های زیاد

امتیاز
امتیاز
گرافیک
6.0
داستان
3.0
گیم پلی
8.0
موسیقی
3.0
جزئیات

اگر طرفدار بازی هایی با سبک آرکید هستید و دوست دارید گیم پلی آن را در سطح افقی تجربه کنید می توان گفت که 1993 Shenandoah یک بازی بسیار خوب با تعداد زیادی آپشن برای شخصی سازی بازی است و جدا از سر و صدا های زیاد بازی انجام آن بسیار لذت بخش خواهد بود .

5.0
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved