نقد و بررسی Colt Canyon

توسط parsjoy در 14 سپتامبر 2020

باسلام خدمت به همه ی همراهان خوب و دوست داشتنی وب سایت Parsjoy در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بازی Colt Canyon بپردازیم. این بازی برای کنسول های رایانه ای نسل هشتمی مانند ایکس باکس وان و هم چنین پلی استیشن 4 عرضه شده است. هم چنین این بازی را می توانید بر روی نیننتندو سوئیچ و هم چنین رایانه های شخصی ویندوزی بازی کنید و از اجرای آن لذت ببرید. با ما در نقد و بررسی بازی همراه باشید.

بازی Colt Canyon توسط استودیوی بازی سازی Retrific توسعه داده شده است و هم چنین توسط کمپانی بازی سازی headup games نیز به بازار گیم منتشر شده است. این دو استودیوی آلمانی این بازی را برای کنسول های مذکور به تازگی به تاریخ سال 2020 منتشر کرده اند.

بازی Colt Canyon یک بازی در ژانر پیکسلی و شوتر می باشد که داستان فردی را در غرب وحشی روایت می کند که بعد از دزدیده شدن دوست ش توسط یک عده کابوی اماده می شود تا به مبارزه با انها برود و در این راه نیز با چالش های بسیاری رو به رو می شود. گیم پلی بازی از نمای بالا به پایین کار شده است و برای دوست داران این ژانر می تواند تجربه ای بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد.

گیم پلی بازی سریع و تهاجمی است. در بازی شما در نقش این کابوی تنها باید با دشمنان بسیار زیادی رو به رو شوید و در این راه البته می توانید از سلاح های مختلفی که در بازی به همراه دارید استفاده نمایید. این سلاح ها شامل تفنگ های پیستول مربوط به همان زمان و شاتگان ها و البته تی ان تی ها می شوند.

گرافیک  بازی Colt Canyon به صورت پیکسلی طراحی شده است. و به صورت کلی این بازی یک بازی با حجم کم و جذاب می باشد. گرافیک بازی خوب کار شدهاست و بیشتر شامل رنگ های نیمه روشن محیط بازی است و هم چنین خونی که در صفحه ی بازی ریخه یم شود یک هارمونی جذاب با عنصر وسترن در بازی پدید می اورد.

بازی هایی با این ژانر معمولا همانطور که گفته شد دارای گیم پلی ای بسیار سریع هستند که با سرعت پیش می رود و با سرعت دشمنان را از صفحه ی روزگار محو می کنید و در عین حال صفحه ی بازی را از خون دشمنان رنگین می نمایید. این سبک از بازی اصطلاحا rougelike نامیده می شود که ژانری بسیار پر طرفدار و محبوب است.

اما یکی از مواردی که معمولا در بازی های در ژانر rougelike وجود ندارد متد مخفی کاری می باشد. مخفی کاری عنصری است که در این ژانر از بازی بسیار کم دیده می شود اما در بازی Colt Canyon این قابلیت نیز برای شما وجود دارد که در بازی در بین صخره های بین صحرا و مناطق مختلف مخفی شوید و بعد به صورت پنهانی به دشمنان ضربه بزنید.

این سیستم در بازی به لطف پیاده سازی یک خلاقیت کوچک در بازی مکن شده است و ان این است که در بازی شما می توانید علاوه بر شلیک به دشمنان – که خوب متعاقبا به علت صدای زیادی که دارد باعث می شود تا دشمنان بیشتری به سمت شما کشیده شوند- به دشمنان از نزدیک با سلاح سرد ضربه بزنید و ان ها را از پا در بیاورید و در عین حال بعد مخفی کاری بازی را نیز حفظ کنید.

بنابراین در بازی علاوه بر تفنگ کشتن با سلاح سرد نیز ممکن است که این یک خلاقیت بسیار جالب در این ژانر می باشد که می توانید به خوبی از ان بهره بگیرید. بعد از کشتن هر دشمن در بازی نیز علاوه بر این مقداری تیر تفنگ یا چیزهایی از این قبیل مانند سکه می توانید بدست اورید که به دردتان در مسیر طولانی تان خواهد خورد.

در هر بخش شما یک مقدار مشخصی گلوله دارید که ممکن است تمام شود اما با کشتن دشمنان می توانیدتعداد بیشتری گلوله بدست بیاورید. هم چنین در محیط بازی بشکه ها و بخش های مخفی ای نیز وجوددارند که می توانید با شکستن ان ها از ابزار درون ان ها نیز استفاده نمایید و گلوله و سکه و… بدست بیاورید.

به صورت کلی بازی Colt Canyon یک بازی کم حجم و سبک است که می توانید در بیشتر کنسول های راینه ای از ان بهره ببرید. بازی دارای گیم پلی ای سریع است که این باعث می شود تا بازیکن خسته نشود. خون و خونریزی در بازی زیاد است و این شاید برای مخاطبین با سنین پایین تر چندان جذاب نباشد اما قطعا مخاطبان این ژانر می توانند از اجرای ان لذت ببرند.

نکات مثبت

گیم پلی سریع و جذاب
عنصر مخفی کاری جذاب در بازی
خلاقیت در عناصر روایی و گیم پلی بازی

نکات منفی

خشونت نسبتا زیاد بازی

امتیاز
امتیاز
گرافیک
8.5
داستان
8.0
گیم پلی
8.5
موسیقی
8.5
جزئیات

به صورت کلی بازی Colt Canyon یک بازی کم حجم و سبک است که می توانید در بیشتر کنسول های رایانه ای از ان بهره ببرید. بازی دارای گیم پلی ای سریع است که این باعث می شود تا بازیکن خسته نشود. خون و خونریزی در بازی زیاد است و این شاید برای مخاطبین با سنین پایین تر چندان جذاب نباشد اما قطعا مخاطبان این ژانر می توانند از اجرای ان لذت ببرند.

8.4
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved