با درود خدمت تمامی دوستان و مخاطبان همیشگی وب سایت ParsJoy که همیشه و همه جا همراه ما بودهاید. ما هم در تمام مدت فعالیت خود تلاشمان بر این بوده تا بهترین نقدها را برای شما تهیه و تنظیم کنیم. امروز با یکی از بازی های استراتژیک که البته یک بازی مستقلی به حساب می آید در خدمت شما دوستان خواهیم بود.
بازی WARBORN که همانطور که گفتیم یک بازی استراتژیک است. این بازی برای اکثر پلتفرم های امروزه قابل دسترسی است یعنی شما میتوانید این بازی را بر روی پلتفرم های Nintendo Switch , Playstation 4 , Xbox One , PC و MacOS تجربه کنید. این بازی در سال ۲۰۲۰ و در تاریخ ۱۲ ژوئن توسط گروه بازی سازی Raredrop Games Ltd نوشته شد. جالب است بدانید که این بازی توسط شرکت PQube Limited که خود نیز یک شرکت بازی سازی و همچنین یک ناشر و مستقل به حساب می آید به بازار راه یافت.البته خود کمپانی اصلی سازنده بازی یعنی Raredrop Games Ltd نیز نقش بسزایی در انتشار این بازی داشته است.
اغلب گیمر های امروزی سبک بازی استراتژیک را به گونهای میشناسند که تصور آنها از یک بازی استراتژیک این است که بازیکن با ساختن خانه ها ارزش و تربیت سربازان خود در واقع به گسترش یک قلمرو و یا امپراتوری بپردازد و پس از مدتی به کشورهای دیگر و یا محدوده های دیگر حمله کند و یا آنها را به تصرف خود در آورد حال در این میان از منابع هم استفاده می کند تا از آنها برداشت کند.
در واقع یکی از اهداف ما از انتخاب این بازی این بود که گونه ای دیگر از سبک بازی های استراتژیک را به مخاطبان خود معرفی کنیم.در واقع در بازی WARBORN شما نقش ۴ فرمانده از چهار فرقه مختلف را بر عهده دارید و باید به کنترل آنها بپردازید. نام این فرمانده هان از این قرار است Luella , Vincent , Aurielle و Izol.
هر کدام از این فرماندهان برای خود یک قلمرو در اختیار دارند و کنترل سربازان خود که بیشتر آنها از ماشین های مکانیکی و ربات های ذره ای تشکیل شده است را بر عهده دارند.البته انواع این ماشین ها و ربات ها در حرف با یکدیگر مشابهت دارد و ما در این بازی شاهد تنوع آنچنانی در گونه سربازان نیستیم.در واقع درست است که چهار فرقه مختلف و چهار فرمانده مختلف را در اختیار داریم اما سربازان آنها و مهارت های آنها با یکدیگر برابر است. البته تفاوت هایی که بین آنها ایجاد میشود در نقاط ضعف و قوت آنها مانند مقدار آسیب پذیری آنها به المنت های مختلف می باشد.
هر کدام از فرماندهان هم به طور فردی مهارتها و شاخصه های جداگانه و منحصر به فردی دارند. البته این مهارت ها با توجه به آیتمهایی که در اختیار شما قرار می گیرد و این آیتم ها در روند بازی و با تکمیل کردن ماموریت ها بیشتر می شود، گسترش می یابد.
دوربین بازی به صورت ایزومتریک میباشد البته نه یک ایزومتریک کامل بلکه از لحاظ زاویه دوربین می توان آنرا یک ایزومتریک دانست. همچنین بازی روی یک نقشه متشکل از خانه های شش ضلعی که شباهت زیادی به لانههای زنبور دارد انجام می گیرد. به اینگونه مپ ها و یا نقشه ها ، نقشه های لانه زنبوری گفته می شود.
زمین بازی محدوده های مختلفی را در اختیار بازیکن قرار می دهد و بازیکنان می توانند از آنها برای محافظت از نیروهای خود استفاده کنند. تحرک کرکتر ها در بازی کمی محدود است که البته می توان دلیل این امر را همان نقشه لانه زنبوری دانست در واقع حرکت کرکتر ها بسیار سرراست است و هر کرکتر در هر یک از این خانه های شش ضلعی فقط به چند جهت می تواند حرکت کند. البته بعضی از فرمانده ها و مهارت های خود می توانند کمی در تحرک خود متفاوت باشد.
همانگونه که اشاره کردیم هر یک از فرماندهان دارای مهارت های خاص خود هستند به طور مثال Pathfinder یکی از شخصیت های بازی است که به کنترل آن شما قادر هستید محدوده ها و زمین های بازی را گشت و گذار کنید و یا مین ها را خنثی و از بین ببرید. همچنین تک تیرانداز هایی در اختیار دارید که اسلحه آنها برد مناسبی برای حمله دارند و همچنین یک ساپورت خوب برای نیروهای اطراف خود هستند. چرا که با کنار هم قرار دادن تک تیراندازها و نیروهای دیگر ، این تکتیرانداز ها قادر هستند تا دقت بقیه نیروها را نیز افزایش دهند.
گرافیک بازی کمی کارتونی است اما رنگ آمیزی ها با این که تنوع زیادی نیز ندارند کاملا هوشمند به کار رفته اند. برخی از مبارزات در بازی به صورت Turn Based می باشد که این موضوع می تواند کمی مخاطبان این بازی را محدود سازد. امروزه طرفداران این گونه مبارزات تعداد کمی از قشر گیمرها را تشکیل می دهند. دلیل این امر نیز وجود اکشن و یا تحرک بسیار بالا در دیگر سبکهای مبارزه است که امروزه در بسیاری از بازی ها شاهد آنها هستیم .برخلاف اینگونه مبارزات در بازی های Turn Based شما باید کمی صبور باشید چون تا قبل از این که نوبت شما فرا نرسد نمیتوانید هیچ یک از مهارت های خود را به کار ببرید و معمولاً هیچ کنترل و یا دخل و تصرفی روی شخصیت خود ندارید. تنها کاری که در این زمان از دست شما بر می آید تولید یک استراتژی برای حمله بعدی است.
تنوع زیاد در مهارت های منحصر به فرد هر بازیکن
قابلیت تولید استراتژی های متنوع
به کارگیری رنگآمیزی ها و طراحی های کارتونی جذاب
محدودیت سبک مبارزه
تکراری بودن مهارت های نیروهای کوچکتر