امروز تيم نقد و بررسی ما به سراغ بازي Children Of Morta آمده و مي خواهيم برای شما اين بازي رو امروز مورد بررسي قرار دهيم. اين بازي توسط استديو Dead Mage طراحي شده است و انتشار این بازی برعهده کمپانی 11 Bit Studios بوده است. اين بازي در دسته بندي ژانر بازي هاي ماجراجویی ، استراتژیک و نقش آفرینی قرار دارد. اين بازي براي سيستم عامل های Microsoft Windows, Linux, Macintosh operating systems و کنسول هاي PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch عرضه شده است. بازي Children Of Morta در تاریخ 3 سپتامبر سال 2019 به طور رسمي انتشار پيدا کرده است. در ادامه شما مي توانيد نقد و بررسي بازي Children Of Morta را با تيم نقد و بررسي بازي هاي رايانه اي ParsJoY همراه باشيد.
بازی Children Of Morta عنوانی است که به طرز ماهرانه ای طراحی شده است و بازیکنان را تا ساعت ها درگیر نگه می دارد و آن ها تمام راه لبخند خواهند زد. در زمان های اخیر ، بازی های نقش آفرینی با سبک roguelike در بین کاربران بسیار محبوب شده اند و در دید آن ها قرار گرفتند. جذابیتی که از تجربیاتی که بازیکنان را به چالش می کشد بدست می آید و یا اینکه پس از هر شکست ، هر بار آن ها تجربه ی بیشتری کسب می کنند و باید به عقب برگردند و تلاش کنند تا زمانی که بر چالش پیش رویشان بتوانند غلبه کنند. متأسفانه ، اغلب بازیکنان می توانند احساس کنند که این عناوین در اجرای ایده ی جدید از تلاش می ایستند و یا در دستیابی به اصول جدید و نتیجه عدم دستیابی به این اصول می باشدو همچنان خود را درگیر سعی در ایده های جدیدی که با فلسفه طراحی بازی های roguelike می کنند اما دور از نتیجه ی مطلوب هستند. Children Of Morta ، عنوان جدیدی از برنامه نویس Dead Mage ، خود را در این دام نمی اندازد. درعوض ، این تجربه roguelike را ارائه می دهد و در عین حال روش های هوشمندانه ای نیز پیدا می کند تا بازی را مانند آن خواسته ی جدید بازیکنان انجام دهد و آن ها این بازی را تازه احساس کند.
البته این مورد بهترین پارامتر در مورد این بازی نیست ، چیزی که بیشتر از همه درباره Children Of Morta بازیکنان را شگفت زده کرد این بود که داستان این بازی واقعا خیره کننده بود. طرح به طور معمول محلی است که بیشتر بازی های roguelike ماده زیادی را برای آن ارائه نمی دهند ، اما در این بازی اینگونه نیست. در Children Of Morta داستان در مورد یک خانواده است که معروف به برگسون ها می باشند ، و برای غلبه بر یک نیروی ماوراء طبیعی معروف به فساد و خبیث که دنیای آنها را تهدید می کند ، با هم همکاری می کنند. این مفهوم بسیار ساده معلوم می شود ، اما اجرای آن چیزی است که این بازی را منحصر به فرد می کند. چالشی که نیروی خبیث برای آنها ایجاد می کند بسیار گسترده است. و روشی که بازیکنان می بینند اعضای خانواده از طریق این کشمکش بین بخش های گیم پلی از یکدیگر حمایت می کنند ، این ایده را به جایگاه خلق می رساند که این افراد یکدیگر را دوست دارند. این هیچ چیز فوق العاده پیچیده ای نیست ، اما با این وجود هنوز هم پس از دیدن می توان فهمید که فوق العاده خوب انجام شده است.
پس از جذابیت داستان این بازی مهمترین بخش Children Of Morta گیم پلی آن است. ساختار اصلی roguelike که همان ساخت تجربه “رفتن به سیاه چال(مکان تهدید آمیز) و تا آنجا که ممکن است ضربه خوردن و یا مرگ و در نهایت قوی تر برگرشتن” می باشد ، پایه و اساس تجربه است و هر جنبه ای از آن می تواند پدیده بیاید. جست و جو و کاوش در سیاه چال ها به لطف طراحی چیدمان های تصادفی تولید شده است و انواع متنوع دشمن ، تجربه جذاب و چالش برانگیزی را ساخته است. در ادامه باید گفت هر یک از برگسون ها یک playstyle(نحوه بازی) منحصر به فرد خود را ارائه می دهند ، و هر بازیکن بدون توجه به اینکه بازیکنان دیگر کدام سبک را ترجیح می دهند شخصیتی را که با آن از بازی لذت می برد را می تواند داشته باشد. مثلاً یکی از آن کارکتر ها با شمشیر و سپر به جنگ می رود ، دیگری دارای خنجرهای دوتایی و توانایی سریع تصمیم گرفتن را دارد و یکی دیگر با کمان خود به نبر با دشمنان می پردازد و در اینجا باید گفت که هر شخصیت همچنین دارای یک مهارت منحصر به فرد نیز است که می تواند آن را به پیشرفت سبب کند و به بازیکنان این امکان را می دهد که ساخت حرکات خود را به صورت دلخواه تنظیم کنند. بازیکنان باید بدانند که با طلایی که در طول سفر خود جمع آوری می کنند ، می توانند آمار جهانی را که بین همه شخصیت ها به اشتراک گذاشته می شود ، از جمله سلامتی ، آسیب در حمله ، شانس ضربه بحرانی و موارد مشابه را از این طریق ارتقا دهند. سرانجام باید گفت که ، roguelikes به ندرت این تنوع بسیار را ارائه می دهد و این مورد باعث می شود Children Of Morta از هم سبکان خود متمایز شود.
و در آخر اینکه ، نمایش و عملکرد Children Of Morta خارق العاده است. سبک هنری پیکسل بسیار جذاب طراحی شده است و محیط ها بسیار زیبا هستند. این بازی از جنگل های متراکم گرفته تا غارهای آلوده به عنکبوت و همه چیز بین آن ها برخوردار است و دقیق طراحی شده و همه این موارد با یک پالت رنگی غنی و واضح به زیبایی و با حالت زنده طراحی شده است. هرچند آنچه که بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار داد انیمیشن های بسیار روان و جذاب بازی بودند. موسیقی متن ابن بازی بسیار باورنکردنی زیبا ، به جا و دقیق است و خوشبختانه ، این بازی کاملاً بدون هیچ مشکلی اجرا می شود.
تنها یک مشكل كوچك در Children Of Morta احساس می شود که آن هم اين است كه بخش هاي مختلفي از بازي وجود دارد كه احساس مي شود مبارزات كمي ناعادلانه است. یکی بخشی از مبارزات رئیس برای شروع بازی چاقی است و بعضی از برخوردهای دشمن که ممکن است در سیاه چال ها اتفاق بیفتد گاهی احساس می شود ساده رخ می دهد. اما به طور کلی بدون هیچ دردسر خیلی شدیدی بازیکنان می توانند از آنها عبور کنند.
پیکسل های زیبا و انیمیشن های پر انرژی
تنوع شخصیت ها عالی و Play Style های متفاوت
زاویه رابطه ی خانوادگی برای ساخت احساس کمک و مهربانی
دستاورد های بسیار عالی و زیاد در مبارزات با رئیس های قوی تر
داستان خوب
موسیقی متن خوب
سیستم آسیب ضعیف
ضربه پذیری گاهی اوقات ساده
در بعضی جاها تنوع مبارزات ضعیف (به ندرت)