نقد و بررسی بازی Aery – Ancient Empires

توسط Pars Joy در 13 سپتامبر 2024

طبق برآورد من، در حال حاضر 19 بازی در سری Aery برای کنسول های Xbox منتشر شده است. ممکن است فکر کنید که این رقم بسیار شگفت انگیز است و در کمال تعجب، به این نتیجه رسیدم که این فرنچایز باید به اندازه سری FIFA قدمت داشته باشد. اما در نظر بگیرید که اولین نسخه این بازی یعنی Aery – Little Bird Adventure، در سال 2019 عرضه شد و به طور میانگین سالانه 4 بازی برای این سری محبوب منتشر می شود. من همه آن بازی‌ها را تجربه نکرده‌ام و راستش را بخاهید اصلا فرصت نجم چنین کاری فراهم نشد. اما برای تعداد کمی از آن‌ها نقد و بررسی انجام داده ام و معقدم توسعه دهنده این فرانچایز یعنی EpiXR Games باید برای چند سال به خودش استراحت بدهد.

راستش را بخواهید، دلم برای بازی کردنشان تنگ شده بود و کنجکاو بودم ببینم Aery – Ancient Empires چه چیز جدیدی را به این فرانچایز اضافه خواهد کرد. به نظر می رسد ویژگی جدیدی در کار نباشد و تعداد افزودنی ها زیاد نیست، اما شاید این چیز بدی هم نباشد.

برای کسانی که نمی‌دانند، سری بازی‌های Aery تجربه‌های آرامش‌بخش مانندی هستند که در آن کنترل پرنده‌ای را در دست می‌گیرید و در محیط‌های مختلف پرواز می‌کنید و در اینجا، گوی‌های نور را جمع‌آوری می‌کنید. وقتی تمام گوی ها را جمع کردید، مرحله به پایان می رسد و به محیط بعدی می روید. گاهی اوقات داستان بی‌پرده‌ای هم در این وسط نقش خودرا ایفا می کند، چیزهایی مانند آغاز زمان، تلاش انسان‌ها یا تمرکز بر عصر حجر. با این حال، این هرگز یک روایت عمیق نیست، فقط با کمی صداگذاری در ابتدای هر سطح همراه است.

داستان Aery – Ancient Empires ابتدا در دریا اتفاق می افتد، جایی که زندگی آغاز شد. طبق معمول، شما نقش یک روح پرنده مانند را بازی می کنید که در سراسر جهان پرواز می کند، داستان ها و چگونگی شروع نژاد بشر را کشف می کند. سپس در بخش‌های مختلف تاریخ از قبایل اولیه انسان تا دوران روم سفر می‌کنیم. سپس با قلعه ها و روستاها وارد دوران قرون وسطی می شویم و از زندگی دزدان دریایی و جزایر مختلف عبور می کنیم. بالاخره به زمان حال می رسیم.

هر بخش از سفر یک داستان را به صورت بصری بیان می کند، در حالی که شما از بالا به نمای بزرگی از زندگی آن زمان نگاه می کنید. ممکن است بتوانید رویدادها و داستان های کوچکی را که در زمان ثابت شده اند، انتخاب کنید و در مورد چیزی که می خواهید ببینید، نظر بدهید.

گیم پلی Aery – Ancient Empires نیز همچنان بی تغییر مانده است و البته هرگز تغییر نمی کند. حرکت در مناظر با یک سرعت ثابت و به جهات بالا و پایین، چپ و راست حرکت می کنید. یک دکمه غلتیدن نیز وجود دارد، اما هرگز نیازی به استفاده از آن نخواهید داشت.

هدف شما جمع آوری تمام گوی ها به عنوان خرده های حافظه است که در هر مرحله پراکنده شده اند. تعداد اینها چندتایی است و در حالی که بازی‌های قبلی در ابتدا اینها را نشان می‌دادند، همه در نمایش هستند، اکنون یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند که به نظرم سیستم بهتری است. مزیت خوب دیگر این است که وقتی با چیزی تصادف می کنید، از ابتدای مرحله شروع نمی کنید، بلکه به آخرین نقطه سیو یا گوی جمع آوری شده برمی گردید.

Aery – Ancient Empires از لحاظ گرافیکی، پیشرفت چشم گیری در مقایسه با نسخه های قبلی خود داشته است. به طوری که با پالت های رنگی بسیار بهتر از رنگ های عناوین قبلی همراه با چند آسمان و مراحل زیبا همراه است. اما دارای ورودی های زیادی است و مثلا در یک سطح دریا نمی توانم جلوی سقوط در جهان را بگیرم و باید گفت، اگر قبلاً یک بازی Aery را انجام داده باشید، استفاده مجدد از همان مشکلات و محدودیت های قبلی که به طور مکرر به کار رفته اند، احساس آشنایی خواهید داشت. من قبلاً برخی از این محیط ها را دیده ام، حتی اگر جدید ساخته شده باشند. تغییر کمی در جلوه های صدا نیز وجود دارد – برای یک موسیقی متن آرام آماده شوید که هنگام پخش شما را در حالتی مانند آرام بخش قرار می دهد.

نکات مثبت

همان گیم پلی آرامش بخش نسخه های قبلی خود را حفظ کرده است
جلوه های بصری کاملا بروزشده اند
به منظور جالب تر کردن بازی فقط به اعمال تعداد کمی تغییرات بسنده کرده است

نکات منفی

دارای همان محدودیت ها و مشکلات عناوین قبلی خود می باشد
فقط برخی از ویژگی های بازی در جای درست خود قرار گرفته اند

امتیاز
امتیاز
گرافیک
8.5
داستان
7.0
گیم پلی
7.5
موسیقی
7.5
جزئیات

مهم نیست که قبلاً یک بازی Aery را تجربه کرده اید یا نه، ولی از آنچه در Aery – Ancient Empires وجود دارد، لذت خواهید برد. کلیات آن بسیار شبیه به همه ویژگی های نسخه های قبلی می باشد و به همین علت، هنوز هم تجربه ای بسیار آرامش بخش خواهید داشت، و این شانس را دارید که امتیاز دستاورد 1000 را به صورت آسان بدست آورید.

7.6
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu
17 سپتامبر 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
8.1

نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu

7.6

نقد و بررسی بازی Aery – Ancient Empires

8.4

نقد و بررسی بازی BZZZT

4.5

نقد و بررسی بازی Cilla

7.0

نقد و بررسی بازی Deathbound

9.1

نقد و بررسی بازی HoneyLand

7.9

نقد و بررسی بازی Jello

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved