نقد و بررسی Legend of Arcadieu

توسط Pars Joy در 3 ژانویه 2023

ناول ها و بازی های تصویری بخش بزرگی از ژانر بازیهای داستانی امروز های استور ننتیندو را تشکیل می دهند. به این صورت که بیشتر بخش بازی های قرار گرفته در دنیای بازی های داستانی به صورتی هستند که بازی Legend of Arcadieu توسعه داده شده است. اما چه خاصیتی باعث این شده است که تولید کنندگان مستقل به طراحی این نوع بازی ها روی بیاورند؟ امروز با نقد و بررسی این بازی در سایت Pars Joy برای شما کاربران همیشگیمان به این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بازی  Legend of Arcadieu یک بازی داستانی به صورتی است که دیالوگ ها بخش بزرگ و اعظمی از این بازی را تشکیل می دهند. همانطور که در بالا اشاره کردیم ساخت این بازی ها با تعداد بالایی در استور های بازی ها مواجه شده است و دلایل زیادی را می توان به آن نسبت داد. این روز ها برای بسیاری از گیمر ها داشتن قابلیت برقراری ارتباط با کارکتر ها در هر بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به قسمی که نه تنها بازی سازان این موضوع را جدی می گیرند بلکه در بازی هایی مانند  Legend of Arcadieu شاید نود درصد تمرکز خودشان را بر روی این بخش می گذارند. توسعه این بازی ها مبنی بر توسعه کارکتر ها و دادن تصاویری از آنها است که در اصل باعث می شود که بسیاری از گیمر ها علاقه مند به انجام این بازی ها شوند و بیشتر به دنبال ماجرای این بازی ها بگردند تا این که به دنبال یک گیم پلی خاص و یا چیزی فراتر از گیم های معمولی باشند.

در نقطه مقابل تعداد این بازی ها بسیار بالا است زیرا توسعه و ساخت آنها بسیار کمتر زمان بر است تا بازی هایی مانند گیم های سه بعدی و حتی ماجراجویی های سه بعدی که نیاز به کد نویسی های پیشرفته تر دارند. اما چیزی که بازی  Legend of Arcadieu را به یک بازی داستانی خوب بدل می کند توسعه در بخش گرافیکی به قسمی است که تصاویری که ما از کارکتر های بازی دریافت می کنیم به گونه ای باشند که از لحاظ طراحی و نقاشی های آنها بتوانیم ارتباط خوبی با آنها برقرار کنیم. در بازی  Legend of Arcadieu سه کارکتر اصلی وجود دارند که دو کارکتر که دخترانی هستند که در دنیای جادویی در مسیری قرار می گیرند که اسلایم های زیادی به دنبال نابودی شهرشان هستند و آنها می خواهند که با این موجود مبارزه کنند.

اما مبارزات در این بازی را به شیوه های مرسوم بازی های ننیتندو مشاهده نمی کنیم. در عوض بازی را میبینیم که در آن کی-پوینت و یا همان نقاط حساسی وجود دارد که شما با خواندن دیالوگ های بازی به انتخاب هایی منجر می شوید که باید در پایان بازی و مسیر بازی بسیار تعیین کننده باشند. در مکان های مختلف و در قسمت های متفاوت بازی آپشن هایی در بازی برروی شما نشان داده میشود که با انتخاب آنها در مسیری داستانی دیگری قرار میگیرد. البته چون تعداد کارکتر ها در بازی Legend of Arcadieu آنچنان زیاد نیست در نتیجه فقط ما تفاوت ها را در حظور کارکتر ها و یا غیاب آنها می توانیم ببینیم. با انتخاب مسیر داستانی خودتان بعضی از کارکتر های بازی به شکل های متفاوتی داستان را پی گیری می کنند.

البته در کل چهار پایان مختلف برای بازی  Legend of Arcadieu تعیین شده است که با این که تعداد انتخاب های بازی بسیار زیاد است ولی در نهایت به همین چهار پایان بازی می رسید که در کل ارزش انجام بازی را چهار برابر میکند. در نقطه متقابل گزینه های متفاوت در بازی شاخه هایی را بوجود می آورند که با اینکه در نهایت به چهار پایان بازی منجر می شوند و لی شاخه های پیگیری شده میتوانند مسیر های جذاب زیادی را در بازی  Legend of Arcadieu بوجود بیاورند که خوب این نوع توسعه از دید بازی سازان  Legend of Arcadieu مخفی نمانده است.

 

نکات مثبت

داستان جالب و پر محتوا
پایان هایجذاب بازی
شاخه های مختلف در مسیر بازی
دیزاین کارکتر های گات

نکات منفی

تعداد محیط های بازی کم
بک گراند های بسیار ساده
نداشتن ایده جدید در ساخت ژانر داستانی

امتیاز
امتیاز
گرافیک
6.0
داستان
8.0
گیم پلی
4.0
موسیقی
5.0
جزئیات

در کل باید گفت که شاید بازی  Legend of Arcadieu از آن دسته از رمان های انیمه ای خاص باشد و شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد ول مجموعه محتوای داستانی و دیالوگی آن ارزش انجام بازی را دارد. در کنار آن ایراد هایی نظیر تعداد محیط های کم در بازی و همینطور کمبود کارکتر ها در بازی را می توانیم مشاهده کنیم ولی در کل از لحاظ اجرا و همینطور درجه سرگمی بازی  Legend of Arcadieu در حد متوسطی قرار دارد.

5.8
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved