نقد و برسی Backbone

توسط parsjoy در 16 اکتبر 2021

با سلام خدمت شما کاربران وبسایت پارس جوی. تا به امروز محصولات بسیار زیادی ساخته شده است که شهر هایی که توسط حیوانات اداره می شوند را به تصویر کشیده اند و نمونه ی بسیار خوب آن ها انیمیشن زوتوپیا و هزاران انیمه و انیمیشنی می باشد که آثار مشابهی را تحویل جامعه داده اند.

حال یکی از استودیو های بازی سازی تصمیم گرفته است تا اثری پیکسلی را به مرحله ی عرضه برسانند. با نقد و برسی بازی همراه ما باشید تا اول بازی را برای شما معرفی کنید و در ادامه به نقد و برسی و ارزیابی بخش های مختلف بازی از جمله گیم پلی و گرافیک و … بپردازیم.

Backbone یک بازی داستان محور در سبک اشاره و کلیک می باشد که توسط استودیوی بازی سازی EggNut منتشر شده است و استودیوی بازی سازی Raw Fury نیز وظیفه ی ساخت و انتشار این بازی را برعهده گرفته است. این اثر به قیمت 25 دلار منتشر شده است و تاریخ انتشار آن نیز به سال 2021 باز می گردد.

داستان بازی از آن جایی شروع می شود که شما در نقش یک راکون کاراگاه قرار می گیرید که قرار است یک پرونده ی ساده را حل کند ولی به مرور متوجه می شود که این پرونده پیچیده تر از این حرف ها می باشد و پای افراد دولت در میان است. بازی تمی بسیار مشابه با سریال شرلوک دارد و از ویژگی هایی که در این سریال شاهد بودیم در این بازی نیز تجربه خواهید کرد.

داستان بازی بسیار غنی می باشد و از آن جایی که این بازی یک اثر اشاره و کلیک داستان محور می باشد به خوبی توانسته است با ارائه ی یک داستان بسیار جذاب در ابتدا بازیکن را تا انتها مجذوب داستان بازی کند و این یکی از بزرگترین دستاورد های این بازی می باشد که باید به سازندگان آن آفرین گفت.

گیم پلی بازی اما بسیار متفاوت تر از داستان بازی عمل کرده است. در بازی شما باید به سبک اشاره و کلیک به حل یک سری پازل بپردازید و اسرار موجود در بازی را کشف کنید که شاید کمی جالب به نظر برسد ولی به خوبی پیاده سازی نشده است و نمی توان خیلی به این بخش از بازی نقد خوبی وارد کرد و سازندگان می توانستند با کمی تلاش این بخش را با کیفیت تر جلوه دهند.

در بازی بخش هایی طراحی شده است که در آن انتخاب دیالوگ می کنید ولی از آن جایی که بازی کاملا خطی و سرراست می باشد نهایتا به یک پایان بندی خواهید رسید و لذا می توان گفت که انتخاب دیالوگ در بازی تاثیر چندانی ندارد و می توان به راحتی از این بخش از بازی عبور کرد.

بازی در بخش گرافیک فوق العاده عمل کرده است و از هر نظر می توان بازی را یک اثر با کیفیت در این بخش دانست. داستان بازی در خیابان های ونکوور جریان دارد و آرت گرافیکی بازی بی نظیر می باشد به طوری که سخت می توان تشخیص داد که بازی یک اثر پیکسلی می باشد و تجربه ای جذاب در این زمینه انتظار شما را می کشد.

موسیقی بازی تجربه ای نیست که بتوان آن را یک شاهکار دانست ولی به طوری عمل کرده است که لذت قدم زدن و تعقیب و گریز های بازی به خوبی القا شود و تقریبا بی نقص عمل کرده است و می توان به این بخش از بازی هم نمره ی خوبی تقدیم کرد. صداگذاری بازی هم عملکردی مشابه موسیقی داشته است و حرف زیادی در مورد این بخش از بازی باقی نمی ماند.

Backbone یا ستون فقرات یک بازی بسیار جذاب برای طرفداران سری بازی هایی مانند مافیا و یا حتی سریال شرلوک می باشد و می تواند این افراد را در ارائه ی یک داستان جذاب و کاراگاهی راضی نگه دارد ولی اگر از بازی انتظار دارید تا یک اثر کامل باشد و بتواند شما را در همه ی بخش های گیم پلی و موسیقی و … شگفت زده کند سخت در اشتباه هستید و با یک بازی معمولی با داستانی فوق العاده طرف خواهید بود.

اشکالاتی در بازی دیده می شود که شاید نتوان بریخی از آن ها را بخشید و مهم ترین آن ها را می توان سیستم گیم پلی بسیار ساده و همچنین تاثیر نداشتن سیستم انتخاب دیالوگ بر روی داستان و روایت این بازی در نظر گرفت.

در کل اگر قصد دارید تا یک داستان خوب را بشنوید این بازی انتخاب خوبی می باشد و در صورتی که قصد دارید یک گیم پلی جذاب را در بازی شاهد باشید 25 دلار هزینه ی بسیار زیادی برای شما به شمار می رود و بهتر است کمی تجدید نظر کنید.از این که با نقد و برسی این بازی همراه وبسایت parsjoy بودید سپاسگزاریم و امیدواریم که از نقد و برسی این بازی لذت برده باشید و ما نیز توانسته باشیم به شما در انتخاب این بازی راهنمایی های لازم را رسانده باشیم.

نکات مثبت

داستان فوق العاده
گرافیک جذاب
پازل های جذاب

نکات منفی

گیم پلی معمولی
عدم تاثیر انتخاب دیالوگ ها

امتیاز
امتیاز
گرافیک
8.5
داستان
8.0
گیم پلی
5.5
موسیقی
6.0
جزئیات

در کل اگر قصد دارید تا یک داستان خوب را بشنوید این بازی انتخاب خوبی می باشد و در صورتی که قصد دارید یک گیم پلی جذاب را در بازی شاهد باشید 25 دلار هزینه ی بسیار زیادی برای شما به شمار می رود و بهتر است کمی تجدید نظر کنید

7.0
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved