نقد و بررسی Captain Cat

توسط parsjoy در 26 ژوئن 2019

امروز سراغ نقد و بررسی بازی جذاب و مهیج Captain Cat رفتیم. این بازی به سبک پازلی و ماجراجویی طراحی شده است و توسط شرکت Tentacle توسعه و منتشر یافته است. این بازی برای هر سنین قابل بازی است و از دسته بازی های خانوادگی به شمار می‌آید. شما در ادامه می توانید با نقد و بررسی بازی Captain Cat با تیم نقد و بررسی بازی های رایانه ای ParsJoy همراه باشید.

کاراکتر اصلی بازی Captain Cat یک گربه است و کاپیتان یک کشتی است و بازیکن در نقش بزرگ می شود و او را کنترل می کند و در این ماجراجویی همراه با او است. هدف اصلی این بازی پیدا کردن غذا و سیر کردن شکم این گربه است و شما باید در پیدا کردن این ها در سطح اقيانوس ودریا ها به او کمک کنید. در هر مرحله از بازی بر روی سطحی از دریا قرار دارد و برای به دست آوردن غذایش یک جا لنگر می‌اندازد تا شکار خود را صید کند.

با اولین ورود شما به بازی Captain Cat شما با یک نوع مختصر و ساده و رو به رو می شوید. در حالت کلی این بازی به قسمت های اصلی و و دو حالت اضافی تقسیم می شود که حالت بازی کامل و بی نهایت نام دارند که به دلخواه می توانید به انجام هر کدام بپردازید. حالت های بازی Captain Cat در منوی اصلی به طور کلی یک شکل هستند و تفاوت خاصی در آنها دیده می شود. در هر یک از مراحل بازی شما با محدوده ای از سطح آب ها مواجه می شوید. شما در بازی باید لنگر او را در کنار ماهی ها و یا صید های او بیندازید و توسط آن لنگر آن مایه ها را صید کنید. شما در هر مرحله باید بهترین مکان را برای انداختن لنگر پیدا کنید و آن را داخل آب بیندازید بعد از افتادن لنگر در آب شما دیگر قادر به حرکت دادن قایق نخواهید بود تا زمانی که شما موفق شوید و یا اینکه شکست بخورید و یا این که در صورت اشتباه میتوانید مرحله را از اول شروع کنیم متاسفانه در بازی Captain Cat گزینه ای برای جابجایی دوباره قایق شما وجود ندارد.

مراحل اصلی بازی Captain Cat به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند. شما با جمع آوری و کسب امتیازات بازی که ستاره‌ها هستند می توانید با کمک آنها مراحل بالاتر و دیگر بازی را باز کنید مراحل ابتدایی بازی به راحتی قابل تکمیل هستند. اکثر مراحل بازی به طور کلی آسان هستند اما مراحل پایانی کاملا چالش برانگیز و جذاب تر می شوند در بازی سیستمی برای راهنمایی و آموزش برای شما نیز وجود دارد که بتوانید مراحل را به راحتی به پایان برسانید. هنگام انداختن لنگر خود در آب می توانید آنرا به جهت راست و یا چپ حرکت دهید.

هنگام انداختن لنگر کشتی شما قادر به تغییر مسیر لنگر خود و یا قایق نیستید شما هنگامی که لنگر خود را به سید برسانید می‌توانید ستاره های بازی Captain Cat را کسب کنید و مرحله را با موفقیت به پایان برسانید. به طور کلی این سه ستاره هر کدام برای یک مورد خاص در نظر گرفته شده اند. یک ستاره برای کامل کردن مرحله و یک ستاره برای جمع آوری سکه های هر مرحله است و ستاره سوم هم برای تمام کردن مرحله قبل از زمانی که بازی در اختیار شما قرار داده است، شامل می شوند. در پایان هر مرحله بازی Captain Cat بسته به موفقیت شما امتیازات شما ثبت می‌شود و شما می‌توانید مراحلی که انجام داده اید را دوباره برای کسب رکورد بهتر آن را انجام دهید.

به طور کلی کار شما در این بازی (Captain Cat) این است که لنگر کشتی را به طور دقیقی به شکاری که در هر مرحله قرار داده شده است برسانید و مراحل را تکمیل کنید و روندی ساده و تکراری دارد. مراحل بازی به طور پازلی طراحی شده اند که این پازل ها متأسفانه بعد از مدتی برای بازیکن یکنواخت به نظر می رسند. این یکنواختی و ساده بودن در مراحل بالاتر به شما کمک می کند که چه مسیری را انتخاب کنید و یا چگونه غذای خود را صید کنید.

دو حالت قسمت اضافی بازی Captain Cat که بی نهایت و حالت کامل بازی است شما باید همانند مراحل اصلی بازی به جمع آوری ستاره ها و کامل کردن مراحل بپردازید اما با این فرق که این مراحل دارای پیچیدگی و سختی بیشتری است و باید با سرعت و عملکرد بهتری آن ها را انجام دهید. با این پیچیدگی ها در هر صورت شما به پایان رساندن مرحله می توانید حداقل یک ستاره دریافت کنید که در باز کردن مراحل حالت اصلی می تواند به شما کمک کند.

بازی Captain Cat دارای گرافیک زیبا و جذابی است که به طور ساده ای طراحی شده است و به صورت روان و بدون مشکل اجرا می شود. جلوه های بصری بازی دارای طراحی های دقیق و کارتونی هستند که بیشتر برای کودکان مناسب است. گیم پلی بازی Captain Cat در مراحل اولیه ساده و بدون پیچیدگی است اما در مراحل بالاتر چالش برانگیز می شود. از لحاظ داستانی بازی روایتگر داستان خاصی نیست و المان شخصیت پردازی هم در آن وجود ندارد. موسیقی بازی با سبک بازی همگام و تطابق دارد اما در مراحل بالاتر می تواند خسته کننده باشد به طوری که شاید شما آن را برای همیشه قطع کنید. بازی Captain Cat یکی از زیباترین و ساده ترین عناوین در سبک پازلی و ماجراجویی است و از گیم پلی زیبایی برخوردار است و می تواند یکی از پیشنهاد ها برای دوستداران سبک خانوادگی یا هر سنی باشد.

نکات مثبت

گیم پلی جذاب و روان
پازل های زیبا و چالش برانگیز
جلوه های بصری زیبا و دقیق

نکات منفی

موسیقی خسته کننده
عدم روایت داستان و داشتان المان شخصیت پردازی

امتیاز
امتیاز
گرافیک
7.0
داستان
6.0
گیم پلی
7.5
موسیقی
6.0
جزئیات

بازی Captain Cat یکی از زیباترین بازی ها در سبک ماجراجویی و پازلی است و می تواند یکی از زیباترین پیشنهاد ها برای طرفداران سبک ماجراجویی باشد و برای هر سنی مفرح و سرگرم کننده باشد.

6.6
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved