نقد و بررسی بازی Panzer Dragoon: Remake

توسط Pars Joy در 11 آگوست 2021

سلام به همراهان همیشگی وب سایت پارس جوی خوش حالیم که امروز هم می توانیم با یک نقد و بررسی دیگر برای یک بازی جالب همراه شما مخاطبان محترم باشیم. همان طور که خودتان هم می دانید، خیلی از بازی های قدیمی و خاطره ساز و به یاد ماندنی هستند که اکثر ما سال ها را صرف بازی کرذن آن ها کرده ایم اما امروزه به دلایل مختلفی مانند سازگار نبودن بازی های قدیمی با کنسول ها و پلت فرم های جدید، گیم پلی ضعیف که شاید ورژن چند سال پیش ما را خوش حال و شگفت زده می کرد اما الان فقط اعصابمان را خورد می کند، گرافیک ضعیفی که به علت دیدن بازی های جدید چشممان به آن عادت ندارد و هزاران دلیل مختلف دیگر سراغ آن بازی ها نمی رویم. دقیقا به همین دلیل است که کمپانی های بازی سازی و توسعه دهنده خیلی از بازی های قدیمی را دوباره سازی می کنند، خیلی وقت ها بازی های باز سازی شده، توسط همان کمپانی هایی  ساخته می شوند که در ابتدا بازی اصلی را ساخته اند و خیلی وقت ها هم قضیه این نیست و بازی ها توسط کمپانی های جدیدی ساخته می شوند. بازی ای که امروز قصد نقد و بررسی آن را داریم هم یک بازی باز سازی شده به اسم Panzer Dragoon: Remake است که بازسازی بازی Panzer Dragoon می باشد. اگر می خواهید با این بازی بیشتر آشنا شوید تا پایان این نقد و بررسی با ما همراه باشید.

بازی Panzer Dragoon: Remake که در سال 2018 شروع ساخت آن توسط سگا اعلام شده بود، بالاخره در تاریخ بیست و ششم ماه مارچ سال 2020 توسط کمپانی توسعه دهنده و منتشر کننده ی Forever Entertainment S. A. برای پلت فرم های PlayStation 4, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Google Stadia, Amazon Luna, Xbox Series X و Series S منتشر شده است.

داستان بازی

داستان کلی بازی های سری Panzer Dragoon معمولا درباره یک قهرمان است که باید در یک سیاره پسا آخر الزمانی با یک سری موجود عجیب به اسم “باستانی ها” که باعث یک اتفاق ناگوار شده اند و آخر الزمان به بار آورده اند و اکثر موجودات را بجز یک تعداد بازمانده نابود کرده اند و قدرت های عجیب و ماورایی ای هم دارند بجنگند و سیاره شان را نجات دهند. ویژگی مشترک همه بازی های سری Panzer Dragoon این است که قهرمانان بازی ها برای جنگیدن و به طور کلی همیشه از یک اژدها کمک می گیرند و همه آن ها اژدها سوار هستند. در بازی Panzer Dragoon: Remake داستان اصلی بازی حفظ شده است و به خوبی باز سازی شده به همین علت از ما نمره کاملی می گیرد.

گرافیک و موسیقی

گرافیک و موسیقی بازی های قدیمی سری Panzer Dragoon واقعا به نسبت زمان خودشان خوب بودند ولی اگر بخواهیم با الان مقایسه کنیم واقعا تعریفی نداشتند و باید بگوییم با این که گرافیک و موسیقی در Panzer Dragoon: Remake کاملا با بازی های قبلی از زمین تا آسمان فرق می کند، اما این تفاوت اصالت بازی را از بین نبرده و هنوز یک سری از آیتم های کلاسیک را در گرافیک بازی و افکت های صوتی می بینیم.

گیم پلی

و اما رسیدیم به آخرین و بهترین بخش بازی Panzer Dragoon: Remake یعنی گیم پلی آن که به نظر ما نقطه قوت این بازی است. بازی Panzer Dragoon: Remake دقیقا کنترل ها و مکانیک و فیزیک بازی های اصلی را بازسازی کرده اما چاشنی حرفه ای و مدرن بودن هم در آن دیده می شود که واقعا قابل تحسین است و به همین دلیل به گیم پلی بازی به علت حفظ اصالت و در عین حال حرفه ای تر شدن هم نمره بالایی تعلق می دهیم.

و در پایان به نظر تیم نقد و بررسی وب سایت پارس جوی، ما فکر می کنیم که اگر شما طرفدار بازی های قدیمی Panzer Dragoon بودید و الان می خواهید با این بازی کلاسیک و زیبا تجدید دیداری کنید، Panzer Dragoon: Remake انتخاب مناسبی برای شما است. حتی اگر که بازی های Panzer Dragoon را نمی شناسید – که با توجه به محبوبیت این بازی ها عجیب به نظر می رسد! – باز هم خریداری کردن بازی Panzer Dragoon: Remake فرصت خوبی است تا شما هم با این سری بازی دوست داشتنی و کلاسیک آشنا شوید.

نکات مثبت

گیم پلی اصیل و در عین حال حرفه ای
گرافیک متفاوت با گرافیک اصلی ولی زیبا
حفظ کردن داستان اصلی و نمایش دادن آن در طول خط داستانی

نکات منفی

نداشتن مپ های مناسب

امتیاز
امتیاز
گرافیک
9.8
داستان
9.8
گیم پلی
9.5
موسیقی
9.1
جزئیات

بازی Panzer Dragoon: Remake یک بازسازی از سری بازی های قدیمی سگا به اسم Panzer Dragoon است که در آن باید در نقش قهرمان اژدها سواری، دنیا را از دست نابودی نجات دهید.

9.6
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu
17 سپتامبر 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
8.1

نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu

7.6

نقد و بررسی بازی Aery – Ancient Empires

8.4

نقد و بررسی بازی BZZZT

4.5

نقد و بررسی بازی Cilla

7.0

نقد و بررسی بازی Deathbound

9.1

نقد و بررسی بازی HoneyLand

7.9

نقد و بررسی بازی Jello

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved