نقد و برسی Dodo Peak

توسط parsjoy در 4 آگوست 2021

بازی هایی که برای نینتندوسوییچ عرضه می شوند اغلب تم شادی دارند و بازی کردن با آن ها مناسب جمع های خانوادگیست و هر کس در هر گروه سنی معمولا با بازی های انحصاری این کمپانی بزرگ و مشهور خاطره دارد و از آن ها لذت می برد. یکی از این بازی ها Dodo peak یک بازی پازل است که در سال ۲۰۱۹ برای پلتفورم های Nintendo Switch, iOS, tvOS عرضه شده است.

با هم به نقد و برسی این بازی می پردازیم تا ببینیم که آیا این بازی هم مانند اکثر بازی های نینتندو سوییچ توانسته است یک تچربه ی خوش ساخت ارائه کند یا عملکرد ضعیفی را ارائه می دهد و باید بیخیال آن شویم. با وبسایت نقد و برسی پارس جوی همراه باشید تا با هم به این سوال پاسخ دهیم.

آیا می دانید دودو چیست؟ درست شنیدید دودو ، یک پرنده ی ماقبل تاریخ که توانایی پرواز نداشته و مانند شترمرغ امروزی بوده! توی این بازی شما در نقش یک دودو قرار می گیرید و وظیفتون نجات دادن تخم هایی هست که به صورت اتفاقی در جنگل رها شدند و حیوانات جنگل نیز به خصوص مار ها و گراز های گشنه نیز آن را یک غذای رایگان و خوش مزه می دانند.

بازی داستان چندان خاصی ندارد و صرفا ۵۰ مرحله است که شما باید به انجام آن بپردازید و گیم پلی بازی نیز بر پایه ی نجات جوجه ها از جنگل است به این صورت که تخم ها در هر مرحله در قسمتی از جنگل قرار می گیرند و به هر یک از آن ها مسیری است که باید آن را دنبال کنید. در راه خطراتی مثل حیوانات وحشی و موانع طبیعی وجود دارد و شما باید از این موانع عبور کنید تا به تخم ها برسید.

کار از بعد از رسیدن به تخم ها سخت می شود چرا که وقتی به تخم ها می رسید می شکنند و جوجه هایتان از آن بیرون می آیند و شما را دنبال می کنند و با پیدا کردن تخم های بعدی به صورت قطاری به دنبال شما می آیند و باید آن ها را به لانه برگردانید. مشکل اصلی اینجاست که موانع هنوز هم وجود دارند و شما نه تنها باید جان خودتان را نجات دهید بلکه باید با زمان بندی مناسب جوجه ها را نیز از موانع رد کنید و برای مثال ممکن است بار ها پیش بیاید که از یک خطر جان سالم به در ببرید ولی یکی از جوجه ها در دام بیفتد و امتیاز آن بخش را از دست بدهید.

با مرگ هر یک از جوجه ها از امتیاز شما کاسته می شود. کنترل بازی خوب و ساده است و در ابتدا حسابی از بازی لذت خواهید برد و شاید هر ۵۰ مرحله ی آن را به اتمام برسانید ولی خبر بد این هست که بازی محتوای اضافه ای در اختیار شما قرار نمی دهد و بعد از این که بازی را به اتمام رساندید عملا بی مصرف می شود.

گیم پلی بازی شاید در مرحله ی اول جذاب باشد ولی بعد از این که نوع حل کردن پازل هر مرحله لو میرود دیگر تجربه ی دوباره ی آن فایده ندارد و با توجه به این که بازی دیگر به عنوان یک بازی موبایلی فعالیت نمی کند و یک بازی برای نینتندو سوییچ به حساب می آید و ۱۰ دلار نیز قیمت دارد بهتر بود تا محتوای بازی بیشتر از این ها باشد.

گرافیک بازی خوب است و طراحی کارتونی بامزه ای دازد و محیط های بازی نیز به خوبی ساخته و لول دیزاین شده اند و همین مسئله در مورد بخش صوتی بازی یعنی افکت های صوتی و موسیقی نیز رعایت شده است و از این دو نظر مشکلی به بازی وارد نیست و از ان راضی هستیم.

در کل Dodo Peak یک بازی کوتاه ساده و سرگرم کننده است که مدت زیادی نمی تواند شما را مشغول کند اما در تجربه ی اول در کار خود موفق است و می تواند خانواده را تا دقیاقی کنار هم جمع کند تا بتوانید با هم از این بازی لذت ببرید. ازتون متسکریم که با نقد و برسی این بازی تا به اینجای کار همراه ما بودید و امیدواریم که از این نقد و برسی لذت کافی برده باشید و راجب این بازی اطلاعاتی کسب کرده باشید.

نکات مثبت

گیم پلی خوب در اوایل تجربه
گرافیک ظاهری بامزه
چالش برانگیز بودن کنترل جوجه ها

نکات منفی

تکراری شدن بازی
نبود محتوای کافی

امتیاز
امتیاز
گیم پلی
7.0
جزئیات

Dodo Peak یک بازی کوتاه ساده و سرگرم کننده است که مدت زیادی نمی تواند شما را مشغول کند اما در تجربه ی اول در کار خود موفق است و می تواند تا مدتی شما را سرگرم کند.

7.0
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved