من اخیراً بازیهای کارتی زیادی را انجام دادهام، بنابراین همیشه علاقهمندم ببینم که آیا عناوین جدید این ژانر از دیگر بازی محبوب پیروی میکنند یا اینکه فقط سعی میکنند مکانیزم های آنها را به شکلی دیگر مورد استفاده قرار دهند و امتیاز آن را متعلق به خود کنند. استودیوی توسعه دهنده Dusklight با ارائه بازی روگ لایت مبتنی بر نوبت خود، Zoeti، به جمع صفوف این عناوین پیوست. در این عنوان جدید، با استفاده از عرشه استاندارد موجود در بازی های کارتی و بدون کارتهایی با مضمون دیوانهوار با دشمنان مبارزه میکنید تا مهارتهای شخصیت های داستان را فعال کنید و از ترکیبهای کارت ها برای شکست دادن دشمنان خود استفاده کنید. وقتی این بازی را برای اولین بار شروع میکنید، متوجه می شوید که هم یک حالت داستانی و هم حالت ماجراجویی وجود دارد، اما در ابتدا تنها حالت اول برای انتخاب شما باز میشود.
سناریوی داستان بازی Zoeti به نوبه خود بسیار جالب و جذاب است و این قرار است که زمانی دو الهه وجود داشت: زوتی، کسی که مراقب ماه، خورشید و ستارگان بود و Nesis، الهه شیطانی که بر Demonkind سلطنت می کرد. روزی یک درگیری بین آن دو در گرفت و نتیجه این بود که زوتی پیروز شد. الهه دیو که اکنون شکست خورده است. بدن او به قطعات شیطانی سنگ روح (Soulstone Fragments) تبدیل شد که به دنیای فانی سقوط کرد. این سنگ ها خود را به موجوداتی که در آنجا زندگی میکنند متصل میکنند و آنها را به شیطانهایی تبدیل میکنند که قصد دارند دنیای فانی را به یک جهنم کابوسوار تبدیل کنند.
زوتی که در نبرد با نسیس به شدت مجروح شده بود، نیروی باقی مانده خود را جمع کرد و 22 پرتو نور ایجاد کرد که در سراسر دنیای فانی پراکنده شدند. این پرتوها قدرت ستارگان را به دارندگان آنها میدادند و صاحبان آنها به عنوان فرستادگان اختری یا “Astral Envoys” شناخته میشدند. آنها با استفاده از انرژی اختری با موجودات شیطانی مبارزه می کردند تا آنها را از بین ببرند. در همین حال، دنیای فانی ایمان خود را به خاطر فقدان حضور زوتی از دست می داد. این ایمان چیزی است که به فرستادگان اختری قدرت میدهد تا اطمینان حاصل کنند که طلسم های موجود بر روی شیطانها شکسته نخواهند شد. حال شما در نقش سه شخصیت اصلی داستان قرار می گیرید که از سه کلاس مختلف هستند و هر کدام روش های مبارزه و ویژگی های متفاوتی دارند.
گیم پلی بازی Zoeti از عناوین سبک کارتی همراه با المان های روگ لایت استفاده می کند. بنابراین به روش واقعی عناوین سبک روگ لایت، اگر در یک نبرد شکست بخورید و Game Over شوید، باید درست از ابتدا شروع کنید، بنابراین تمام کارتهای جدید جالبی که در این مرحله آخر دریافت کردید، از بین میروند.
در ابتدای بازی یک بخش آموزشی با هدف آموزش نحوه استفاده از عرشه کارت های خود در نبرد آغاز می شود. هر دسته کارت نشان دهنده یک مهارت متفاوت است. این بازی تنها با زدن یک دکمه جابجایی بین هر عرشه را آسان می کند. کارت های شما بر اساس کارت های بازی سنتی است. هیچ طرحی با طرح های دیوانه کننده در اینجا وجود ندارد. این جایی است که Zoeti از دیگر بازیهای کارتونی که من بازی کردهام منحصربهفرد است، حملات شما بر اساس دستهای پوکر است. هرچه دست نادرتر باشد، حمله قوی تر است، بنابراین یک خانه کامل یا یک فلاش (بالاترین دست در بازی پوکر) قوی تر از یک جفت خواهد بود. همچنین میتوانید پیشنمایش دستی را مشاهده کنید که دست آینده را به شما نشان میدهد تا بتوانید کارتهایی را که میخواهید استفاده کنید همراه با قرعهکشی بعدی ذخیره کنید.
از طریق نبرد، کشف و تصمیمگیری هوشمندانه، شما برای تکمیل سختترین چالشهایی که Zoeti ارائه میکند، ساختار خود را ارتقا داده و تقویت خواهید کرد.
جلوههای بصری در Zoeti بسیار غیر معمول و عجیب هستند و ظاهری با دست طراحی شده دارند. اگرچه تنوع زیادی یا باید بگویم در تصاویر ثابتی که هنگام صحبت یک شخصیت نشان داده می شود وجود ندارد، مهم نیست که با دیالوگ ها مطابقت داشته باشد یا نه، همیشه همان تصویر ثابت و تکراری بوده است. در بخش صدا و موسیقی، این بازی از سبک های فلوت، ویولن، و سازهای بزرگ برنجی که استفاده می کند که در تلاش است حس حماسی به مخاطب بدهد. اما متأسفانه، این موسیقی متن پس از مدتی بسیار تکراری شد و احساس “حماسی” خود را خیلی سریع از دست داد.
جلوه های بصری بسیار عجیب و غریب هستند
یک تغییر و جهش عالی در بازیهای سنتی کارتی
سبک هنری جذاب و دلپذیر
روایت داستانی جالب
موسیقی میتواند کمی تکراری شود
نسبت به عناوین هم سبک خود گیم پلی چالش برانگیزی ندارد
برخی رویدادهای تصادفی بازی عملکرد خوبی ندارند