از زمانی که بازی های DIDA و همینطور دوتا 2 در وارکرفت 3 منتشر شده ایده های فراوانی در رابطه با تولید بازی های برج برای گیم های مختلفی اراده شده که این ایده ها حتی در سال 2022 نیز قدیمی نشده اند. یکی دیگر از بازی هایی که در این ژانر منتشر شده به نام Rover Wars Battle for Mars نیز در ژانر بازی های استراتژی با مفهوم خاص خودش در زمره ساخت گیم پلی بازی جدیدی را به میدان آورده است که امروز با نقد و بررسی آن در سایت Pars Joy به معرفی آن خواهیم پرداخت. یا ما همراه باشید.
همانطور که گفتیم بازی Rover Wars Battle for Mars یک بازی استراتژیک است که در آن به طور مسلم دوربین بازی نقشه را به صورت از گوشه نشان می دهد. کرافیک بازی با اینکه پلتفرم آن مختص برای اکس باکس طراحی شده است ولی بسیار شبیه به بازی های ننتیندو موتور های طراحی گرافیکی آن پلتفرم می باشد. بعد از کمی جستجو متوجه شدیم که در ابتدا بازی Rover Wars Battle for Mars برای ننتیندو می خواسته است که منتشر شود ولی با توجه به نداشتن پردازنده های مناسب در آن پلتفرم گیم نمی توانسته است که به طور مناسبی همه اجزا و آیتم های ساخته شده را پردازش کند. در همین راستا بازی به کنسول اکس باکس مهاجرت داده شده است و با یک تغییر کوچک می توانید آن را در استور استیم و بر روی کامپیوتر های خانگی نیز بازی کنید.
بازی با دوربین از بالا نقشه را نشان می دهد ولی در اصل زاویه آن به شکل پانامورا است. اگر به تصاویر بازی دقت کنید شما می توانید دید هر دو بازیکن و بیس هر کدام را در پرسپکتیو مناسب تماشا کنید. اما برای اینکه دقیقا اجزای کوچک بازی را ببینید و آیتم های ساخته شده را دقیقا مشاهده کنید مشکلاتی در بازی وجود دارد و آن مربوط به طراحی هنری بازی می باشد. در طول نقد و بررسی این بازی به این نکته رسیدیم که بازی Rover Wars Battle for Mars از استایل هنری بسیار مدرنی استفاده کرده است که در حقیقت همه چیز در بازی بسیار ساده تراز آن است که به نظر می آید. تمام شکل ها تانک ها محورهای ساخت و همینطور نقشه های بازی به شکل بسیار یک بعدی و صاف ساخته شده اندو عمق طراحی گرافیکی را در بازی نمی بینید که شاید مربوط به همان استفاده از موتور ننتیندو و برنامه نویسی پایتون در بازی بوده باشد. در هر صورت شاید از دور بازی وجهه خاص و جذابی داشته باشد ولی بعد از چند دقیقه بازی کردن بسیار محیط آن خسته کننده به نظر می رسد.
در طول بازی شما یک بیس در اختیار دارید. در این بیس خانه های مختلفی که می سازید آیتم هایی تولید می کنند که می تواند به دشمن صدمه بزند. بازی از آن دسته از گیم هایی نیست که بتوانید بیس خود را مخفی کنید و یا به صورت دو مانیتور جدا از هم آن را انجام دهید. همه بیس ها در نقشه ها پدیدار هستند و همه بازیکنان از فعالیت یکدیگر آگاهی دارند. بد از اینکه خانه های اصلی و کمپ خود را احداث کردید نوبت به ساخت آیتم ها و روورها ماشین های انفجاری می رسد. شما این آیتم ها را به صورت انتحاری به بیس حرف خواهید فرستاد و این ها با رسیدن به آنجا به صورت صدمه هایی که با نمره هایی درجه مانند بالای آنها با افکتی نشان داده می شوند در کنار هم جمع شده و وقتی به تعداد کافی رسیدند مسبب انفجار در بیس می شوند که می تواند از مقدار سلامتی تاور ها و برجک بسیار کم کند.
بعد از اینکه بازی را هر دو نفر شروع می کنند آیتم ها حرکت کننده در بازی در میانه راه نیز به همدیگر می توانند برخورد کنند و همدیگر را نابود سازند و همینطور با ساختن عوامل بازدارنده مانند مین ها نیز می توانید از ورود بقیه آیتم های دشمن به بیس خودتان جلوگیری کنید. هر چقدر که بازی جلو تر می رود تعداد انفجار ها بیشتر شده و بیس های بازی توسعه بیشتری پیدا می کنند. شاید در ابتدای بازی به نظر برسد که شاید در همان اول بازی را واگذار کنید ولی هر چقدر که حریف آیتم های بیشتری برای صدمه ایجاد کند در آن سمت شما فرصت بیشتری برای ساخت و ساز پیدا می کنید و این باعث می شود که یک بالانس جذابی از استراتژی و نوع نگرش به بازی بین گیمرها ایجاد شود و در اصل گیم پلی بازی از همینجا در Rover Wars Battle for Mars نشات می گیرد.
در مورد تنظیمات بازی باید گفت که دوربین بازی بسیار نزدیک به بیس قرار دارد و هرچقدر هم که بیس شما بزرگتر شود از حالت زوم برای همه پلیرها به صورت یکسان خارج می شود. بعد از اینکه به میانه راه بازی می رسید دیگر شاید نتوانید ربات های خودتان را ببینید چون بازی می تواند به ساعت طول بی انجامد.
گیم پلی فوقالعاده جذاب
استراتژیک استاندارد
گرافیک بسیار ساده و خسته کننده
یکسان بودن آیتم ها و روور ها در بازی
نداشتن قابلیت آنلاین
نداشتن گیم پلی با صفحه جدا از هم