کارگردان ساختهی اخیر استودیوی راند 8 (Round 8) و شرکت نئو ویز گیمز (Neowiz Games) یعنی Lies of P دلایل اقتباس از داستان پینوکیو (Pinocchio) را عنوان میکند.
زمانی که به بازیهای سولزلایک (Soulslike) فکر میکنید، احتمالاً سبک فانتزی سیاه یا دورهی ویکتوریایی انگلستان در ذهنتان نقش میبندد. به لطف عناوینی دیگر از این دست که با الهام از آثار استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) ساخته شدهاند، ممکن است حتی ژاپن فئودال یا آیندهای پادآرمانشهری نیز به ذهنتان خطور کند. در هر صورت، چندان احتمال ندارد به بازیای فکر کنید که با الهام از عروسک چوبی سخنگویی ساخته شده باشد که با دروغ گفتن، دماغش بلندتر میشود.
داستان اصلی پینوکیو، همچون بیشتر قصههای پریان و اشعار داستانی کودکانه، تاریک است. این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که کارگردان بازی Lies of P یعنی چوی جی وون (Choi Ji-Won) میخواهد در بستر «عصر طلایی» در کشور فرانسه (Belle Époque) به آن برسد. (دورهای از تاریخ اروپا و این کشور که داستان اصلی پینوکیو طی آن رخ میدهد و از پایان جنگ فرانسه و پروس در سال 1871 تا آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 را دربرمیگیرد.)
دلایل این اقتباس به اینجا ختم نمیشود. جی وون طی مصاحبهای با وبسایت IGN، اعلام کرد که گروه سازنده میخواهد بازیکنان در مواجهه با نخستین بازی سولزلایک این استودیو حسی آشنا داشته باشند.
او در این باره میگوید:
ابتدا باید چیزی پیدا میکردیم که بسیار شناختهشده باشد، زیرا این نخستین بازی سولزلایکمان است. میخواستیم که از قبل یک جامعهی هواداری داشته باشیم، پس ابتدا داستانی معروف را انتخاب کردیم و سپس تغییرات مدنظرمان را بر آن اعمال نمودیم.
چوی جی وون
البته، بیشتر مردم با نسخهی اقتباسی شرکت دیزنی (Disney) از داستان پینوکیو آشنا هستند که بر خلاف داستان اصلی کارلو کولودی (Carlo Collodi) فضای شادتری دارد.