با معرفی بازی Crossbow Crusade در خدمت شما دوست داران بازی های مخصوصا پیکسلی هستیم. بازی حدید و ماجراجویانه ای که با تمی اکشن و فضای جالب به استور بازی ها اضافه شده است. اما این بازی خالی از ایراد و اشتباهات طراحی است؟ با تیم نقد و بررسی Pars Joy همراه باشید.
در بازی Crossbow Crusade معمولا سلاح های تیرانداز در بازی به خوبی کار می کنند ولی مشکلی که وجود دارد استفاده از سلاح در حرکت مخصوصا در زمان هایی است که در حال پریدن هستید. تیر ها هدف ها را نسبتا خوب می زنند ولی تاخیر در شلیک ها کمی در هنگام حرکت مشکوک است. البته مشکل بزرگی در بازی نیست و می توانید به سرعت خودتان را با این تاخیر هماهنگ کنید.
در بازی قسمتی برای کسب افتخارات برای ایجاد چالش بیشتر قرار گرفته است که بسیار معمولی هستند. تعداد دشمن های کشته شده یا تمام کردن یک مرحله با نوار سلامتی کامل و … از معیار هایی است که برای بدست آوردن افتخارات در بازی گنجانده شده است. گیم پلی و فن اصلی بازی مربوط به زمانی است که شما نیاز پیدا می کنید که دائما از مسیر هایی ناممکن بالا بروید. در این زمان ها سلاح اصلی شما که یک تیرانداز تیرو کمانی است به کمک خواهد آمد. بازی از شما انتظار دارد که برای باز کردن مسیرتان و دسترسی به نقاط بلند با استفاده از شلیک تیر در جای مناسب پله و یا زمینه ای را فراهم کنید که با استفاده از بتوانید به جای بالاتر بپرید که در جای خود تکنیک جالبی برای بازی توسعه داده شده است. ایده هایی که برای گیمپلی بازی داده شده اکثرا خوب هستند و مشکل اصلی مربوط به نداشتن قدرت کافی توسعه دهنده در رابطه ساخت و برنامه نویسی این ایده ها برای گیم پلی بازی است که بازی را به قولی لو داده و کیفیت فنی آن را بسیار افت داده است. محیط بازی فضایی قدیمی با سبک ترکیبی از خاورمیانه و چینی است و طراحی محیطی بازی به خوبی انجام شده است.
در محیط ساختارهای معمول و خارج از استایل طراحی به سختی دیده می شود و مجموعه طراحی های بازی روندی داینامیک و خوبی دارد. حتی افکت هایی مانند باران و تاریکی در بازی مغایرتی با آنچه به عنوان طراحی محیطی معرفی می شود ندارد. که می توان آن را یکی از نقاط قوت در طراحی خود بازی قلمداد کرد.
به دلیل زیاد بودن بلیط های اصلی در خود بازی نه تنها خرد آیتم های و سلاح ها بسیار آسان است بلکه وجود اعتبار سکه در بازی به گونه ای به حاشیه رفته است. تصور کنید در بازیی که در آن استفاده از سکه های بازی فقط مربوط به معاوضه آن با بلیط های بازی است شما آنقدر سکه را جمع آوری می کنید که بلیط ها را برای بدست آوردن آیتم ها دریافت کنید. اما در خود بازی بلیط ها به صورت فراوانی در دسترس هستند و در میانه بازی اصلا بازیکن زحمتی به خودش برای جمع آوری سکه نمی دهد و اصلا این اعتبار دیگر بی ارزش شده و طراحی و جایگذاری آن در قسمت های مختلف بازی بیهوده به نظر می رسد.
در خود بازی از لحاظ نقد و بررسی گرافیک آن می توان ایراد هایی را ردیابی کرد. به طور مثال وجود ایراد های پیسکسلی در بازی مشخص است. شما در این بازی وظیفه اصلیتان رسیدن از نقطه A به نقطه B است و حرکت های بازیکن و جلو بردن بازی وابسته به پرش ها و انتخاب مسیر حرکت شخصیت اصلی بازی است. در این راستا زمان هایی به وجود می آید که متوجه پرش های صفحه گرافیک می شوید. در بعضی از مواقع که مکانیک های صفحه زیاد می شوند و افکت ها و حرکت ها تعداد می گیرند در هنگام پرش ها در بازی مکس هایی ایجاد می شوند که بسیار اذیت کننده هستند. همچنین مشکلی در طراحی پیکسلی بازی وجود دارد. در خیلی از زمانها که پرش هایی را انجام می دهید آن ها بر روی لبه ی اشیا انجام می شود و با اینکه می توانید به وضوح ببینید که چه لبه هایی را برای پرش انتخاب کرده اید و چه زمانی را باید بپرید با دیدن آنها و قرار گرفتن بر روی پیکسل باز هم بازی محل قرار گیری را نمی شناسد و شخصیت فرود خواهد آمد. در قسمت هایی هم در بازی برعکس این مشکل نیز وجود دارد. در مسیر بازی کارکتر به اشیایی گیر می کند که اصلا در آنجا وجود ندارند! مشخصا شی خاصی در آنجا قرار دارد ولی از لحاظ دیداری پیکسل های آن در آن جا قرار داده نشده است.
شخصیت اکشن جالب
هیولا ها با تم زامبی و چندش آور
گیم پلی های متفاوت در مراحل مختلف
مشکل در تاخیر اجرای دستورات
مشکل های پیکسلی در گرافیک
نداشتن بالانس بین پول های بازی