باز هم DANGEN Entertainment کم کاری نکرده است و بازی جدیدی را در سال 2021 برای مخاطبان آسیای شرقی خود منتشر ساخته است که اگر بخواهیم کاملا صادق باشیم می توانیم بگوییم که شاید بیشتر بازیکنان و گیمر های اصلی بازی های آسیایی مخصوصا ژاپنی را بازیکنان خارج از آسیا تشکیل می دهند. به طور مثال Smelter را در نظر بگیرید. زمانی که بازی در 2020 در سایت دانجن زمان انتشارش مشخص شد اکثر بازیکنانی که برای گرفتن آن مشتاق بودند همگی انگلیسی زبان بودند. و این دلایل بسیار زیادی نیز دارد که مربوط به پخش اول بازی های پوکیمان است که فرهنگ های آسیای شرقی با جلوه هایی بسیار جذاب خود را وارد زندگی های ما کرده اند و می توان گفت Smelter هم از این شرایط مستثنی نیست. برای ادامه توضیحات و نقد فنی بازی با Pars Joy همراه باشید.
نکته ای که در رابطه با بازی Smelter نباید فراموش کرد مسئله همگام بودن بازی در بخش های مختلف آن است. مخصوصا زمانی که باز ی بین ژانر های مختلف خود شروع به گردش می کند که برای خیلی از گیمرها شاید عجیب بنظر برسد ولی در یک بازی انیمه ای ژاپنی هرگز این نوآوری و داشتن ایده های خارج از عرف عجیب و غیر عادی نیست. می توان اول این نکته را در بحث گرافیکی بازی مطرح کرد. در زمانی که بازی Smelter را در بعد 2D و به صورت ماجراجویانه انجام می دهید بازی کمی از لحاظ گرافیکی افت دارد. رزولوشن بسیار پایین تری را از آن دریافت خواهید کرد. اما وقتی وارد نقشه می شوید و در بعد استراتژیک آن را نگاه می کنید بازی دوباره به سطح کیفی مناسبی می رسد. همچنین منوی بازی و مخصوصا در قسمت منابع و نوار بالای بازی بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که در خود بازی آن را تجربه خواهید کرد که به نظر می رسد این دو قسمت بازی را دو طراح متفاوت می خواسته اند توسعه بدهند و یا اینکه بازی در اصل به صورت استراتژی طراحی شده است و توسعه دهندگان آن را کم محتوا و یا شبیه به بازی دیگر رقبا دیده اند و خواسته اند که بازی را در بعد دیگر هم هیجانی کنند که در مجموع می توان گفت که ایده پردازی بسیار خوبی مخصوصا در بازی های پیکسلی است و نکته ای را که توسعه دهندگان Smelter رعایت نکرده اند مربوط به همگام سازی مناسب مخصوصا در بخش گرافیک و طراحی خود بازی است نه فقط چسباندن بعضی از منابع مشترک به بازی.
لول های بازی اما می توانند از ابتدا سخت باشند ولی همینطور که جلو بروید سخت تر هم بشوند. همان طور که در بازی های ماجراجویانه عناصری استاندارد وجود دارد Smelter هم علاوه بر آن ها آپشن های دیگری را اضافه کرده است . به طور مثال در بازی در دست قهرمان ما انواع سلاح های مختلفی می تواند قرار گیر و همینطور سلاح هایی به عنوان جایزه بعد از شکست دادن بعضی از باس های آخر بازی به ما می رسد همچنین برج تجهیزات نیز می تواند سلاح های ما را تامین کند که بسیار استاندارد و عادی است.
ولی ویژگی اضافه شده به Smelter در جایی نمایان می شود که بازی برای قهرمان آن سطحی از استعداد ها و مهارت ها را تعیین کرده است. این سطح های مختلف را شما باید انتخاب نمایید تا بازیکنی که در دست دارید بتواند بر اساس مهارت خاصی که شما آن را انتخاب کرده اید مبارزه کند. اما چگونه شما می توانید مهارت ها را انتخاب کنید؟ جواب به نمودار تجربه شما باز می گردد. هر چقدر تجربه شما بالاتر برود و به لول جدید به روز رسانی شوید در نتیجه می توانید از ست مهارت های جدید استفاده کنید که البته تنوع آنها را به عهده شما گذاشته اند و بر اساس علاقه خودتان می توانید استعداد خاصی را در بازیکن مبارز فعال کنید.
با ذکر این نکات اما باید توجه داشته باشید که انتخاب این مهارت ها نباید صرفا علاقه ای باشد. در زمان مواجهه با بسیاری از غول های آخر بازی شما نیاز به تنظیمات دوباره این مهارت ها و استفاده از سلاح های خاص برای گذران این مقاطع از بازی می باشید و پیشنهاد ما به شما این است که تا می توانید کارکتر بازی را در شرایط مختلف امتحان کنید تا در زمان شکست خوردن از غول های سخت آخر بازی اطلاعاتی را از توانایی های و پتانسیل های شخصیت قهرمان داشته باشید که با تغییر آنها بتوانید چالش های بازی را آسان تر کنید.
بازی کردن در چند ژانر
ویژوال های رزمی در نبرد ها
طراحی های محیط هنری/پیکسلی
گیم پلی شامل مهارت ها
نداشتن اتباط طراحی دو ژانر از هم