امروز به بررسی بازی Rivals Of Aether میپردازیم که در سال 2015 برای کنسول های متعدد و در سال 2020 بر روی نینتندو سویچ عرضه شد. این بازی توسط Dan Fornace ساخته شده و یک پلتفرمر اکشن میباشد.
در این بازی شما به عنوان 12 شخصیت اورجینال به علاوه تعدادی شخصیت از بازی های معروف دیگر مثل Shovel Knight و یا حتی Ori بازی میکنید و در یک پلتفرمر اکشن و مبارزه ای همدیگر را به چالش میکشید. همچنین در بخش داستانی نیز به کشف عجایب سرزمین Aether میپردازید و در بخش Abyss Mode شما به همراه دوستانتان تا 4 نفر به مبارزه با دشمنان خود میپردازید. همچنین در بازی بخش Multiplayer نیز قرار داده شده تا شما بتوانید با بازیکنان سرتاسر جهان مبارزه کنید و یا همراه بشید تا تجربه ای لذت بخش را در دنیای جذاب Rival Of Aether داشته باشید.
بازی یه جورایی رقیب Smash Bros میباشد و شما با قابلیت های حمله و دفاع در جهت های مختلف و دبل جامپ میتوانید بر روی یک سکوی ساکن (با تغییرات محیطی) به مبارزه با حریفان خود در آیید. برعکس Super Smash Bros شما در این بازی هیچ محافظ و سپری ندارید و این قابلیت با Parry جا به جا شده است. این به معنی مکانیک گیمپلی کمی سخت تر ولی چالش برانگیز تر است و لذت پری کردن را که در خیلی بازی ها وجود دارد به این عنوان اضافه کرده است. نکته جالب و خوب این است که تمامی 12 +2 شخصیت بازی قابلیت های حمله و دفاع متفاوتی دارند و نه تنها شما میتوانید با تنوع زیادی از شخصیت ها و حمله ها بازی کنید بلکه محیط بازی نیز بر اساس این قابلیت ها تغییر خواهد کرد و شما میتوانید به طور مستقیم بر روی آن تاثیر بگذارید! این تنوع در بازی کمک شایانی به جذاب تر شدن کرده و ارزش تکرار بالایی به این عنوان میدهد.
شخصیت های Ori و Shovel Knight هم با اینکه اورجینال نیستند ولی طراحی و مکانیک های گیمپلی ای که برای آنها در نظر گرفته شده است مشخصا فکر شده است. هرکدوم از این شخصیت ها قابلیت های معروف در بازی خود را اینجا هم دارند به همراه تعدادی دیگر از قابلیت های حمله و یا محیطی. یکی از نکات ضعف این بازی بر روی پلتفرم نینتندو سویچ نبود قابلیت اضافه کردن شخصیت های کاستوم و شخصی سازی شده توسط طرفداران این بازی است. در پلتفرم های PC و یا… طرفداران این بازی با ساخت شخصیت های بیشتر تنوع زیادی به این بازی بخشیده اند که متاسفانه این قابلیت بر روی کنسول دستی نینتندو قابل استفاده نیست.
طراحی شخصیت ها و دیزاین بازی کمی پیکسلی است اما اشتباه نکنید چرا که این پیکسلی بودن نوعی طراحی هنری بازی محسوب میشود و هدف نیز همین است. شخصیت ها دوست داشتنی هستند و با وجود تعداد تقریبا زیاد شخصیت قابل بازی , در طراحی شبیه به هم نیستند و همچنین در بخش داستانی دیالوگ هایی برای آنها در نظر گرفته شده است که به صورت متن در پایین صفحه به نمایش گذاشته میشود.در بخش مولتی پلیر بازی حالت های Casual و Ranked وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل مشکلاتی که ما از آنها خبر نداریم (و یا شاید تعداد بازیکن کم) پیدا کردن حریف مقابل آنلاین بسیار سخت است. هرچقدر که بخش داستانی روان و خوب اجرا میشود بخش مولتی پلیر کمی تو ذوق میزند. لگ داشتن حتی با وجود اینترنت پر سرعت و گاه گداری افت نرخ فریم چیزهایییست که جدای از سخت پیدا شدن حریف در بخش مولتی پلیر باعث ساخت تجربه ای نه چندان بی نقص میشود.
همانطور که گفتیم هر شخصیت بازی قابلیت های متفاوت خود را دارد که این قابلیت ها گاه به عناصر سازنده زمین تقسیم میشوند. شخصیت هایی با قابلیت آتش , باد, آب و باران که بر همه چیز گیمپلی تاثیر میگذارند. این باعث میشود که به عنوان بازیکن شما همواره در پی یادگیری تریک ها و قابلیت های هر شخصیت به صورت جداگانه باشید و از این بازی سرگرم کننده و جذاب زود خسته نشوید.
باید در نظر گرفت که بازی توسط یک شخص ساخته شده است و با این حال توانسته از پس بسیاری از چالش هایی که در این سبک بازی ها برای سازندگان دشوار به نظر میرسد عبور کند. Rivals Of Aether سرگرم کننده , لذت بخش و چالش بر انگیز است و میتواند تا مدت ها با بخش های متعدد خود شمارا پای بازی نگه دارد. ایراداتی در بخش مولتی پلیر وجود دارن که سازنده در حال حاضر از آنها با خبر است و در پی درست کردن آنهاست.
گیمپلی جذاب و چالش برانگیز
تنوع شخصیت های بالا
ارزش تکرار بالا
طراحی شخصیت های خوب
بخش ضعیف مولتی پلیر
بخش داستانی کوتاه