اينبار تيم ما سراغ بازي جذاب و با کیفیت Remnant: From The Ashes آمده و مي خواهيم اين بازي رو امروز مورد بررسي قرار دهيم. اين بازي در دسته بندي بازي هاي اکشن ، تيراندازي و سوم شخص قرار دارد. اين بازي توسط استديو Gunfire Games طراحي شده است و شرکت Perfect World Entertainment مسئولیت انتشار اين بازي را برعهده داشته است. اين بازي براي سيستم عامل Microsoft Windows و کنسول هاي PlayStation 4 و Xbox One عرضه شده است. بازي Remnant: From The Ashes در 20 آگوست سال 2019 به طور رسمي انتشار پيدا کرده است. در ادامه شما مي توانيد نقد و بررسي بازي Remnant: From The Ashes را با تيم نقد و بررسي بازي هاي رايانه اي ParsJoY همراه باشيد.
در بازی Remnant: From The Ashes می توان تأثیرات بسیار خاکستر را مشاهده نمود. این فرمت و دشواری وحشیانه ای را که توسط سری Souls نرم افزار رایج شده است تا حدودی تقلید می کند. بازیکنان را در مقابل کارفرمایان بطور پیچیده ترقیب می کند و به بازیکنان آموزش می دهد تا از تکنیک شکست استفاده کنند. این درگیری های جنگی خود را با جهت هوش مصنوعی شبیه تیرانداز تعاونی مخلوط می کند تا درگیری جالب و غیرقابل پیش بینی و جذابی را به وجود آورد.
در داستان بازی Remnant: From The Ashes جهان همانطور که می دانید توسط The Root غلبه شده است ، نیرویی از موجودات احساساتی با ریشه های قرمز درخشان که به فرمان یک کلاهبردار عمل کرده و نسل انسان را به آستانه انقراض سوق می دهد و انسان ها در جستجوی معجزه ای برای پایان دادن به این کابوس هستند. بازیکنان به عنوان شخصیتی سعی می کنند از طریق یک قایق به یک جزیره بروند. این جزیره دارای انواع مختلف شیطانی که شاید شما بشناسید لبریز می باشد و دقیقا یک دنیای آخرالزمانی است که اکثرا کسی به دنبال و کشف آن نمی پردازد و همه از آن فراری هستند. وقتی شخصیت اصلی بازی به نزدیکی جزیره می رسد در آن جا بسیاری از چیزهای وحشتناک ، عموماً موجودات شیاطین صفت که به نظر می رسد از درختان بسیار وحشتناک و عصبانی که آتشین می باشند متولد شده اند را می بیند و با فرار و خلاص شدن از آن جا به سمت بخش اصلی جزیره حرکت می کند. همه چیز به نظر می رسد مساعد است که به طور ناگهان ، طوفان های شدید و موج ها عنصر اصلی بازی را به عقب رانده و اطمینان حاصل می کنند که سفر بازیکنان به جزیره غیرممکن است. قهرمان بازی(کارکتر بازیکنان) با گروهی از افراد (ناجیان بازیکنان) که به سختی در حال حاضر به تنهایی در یک راکتور متروکه زنده مانده اند ، به جزیره می روند. در اینجا است که بازیکنان به سرعت می فهمند که همه افراد در راکتور سعی کرده اند بازیکنان را برای نجات خود به جزیره بکشند. با شروع سفر در بازی ، جزئیات داستان بیشتر درباره آنچه اتفاق افتاده و شناخت دشمنان شیطانی مورد توجه قرار می گیرند.
طراحان بازی Remnant: From The Ashes از خاکستر در طول بازی استفاده زیادی میبرند تا بازیکن را در طول بازی در تاریکی نگه دارند. با وجود این ساخت و ساز گیم پلی ، این دلیل را برای بازیکنان فراهم می کند که در طول بازی همچنان به جلو بروند و انجام quests و یا ماموریت های بازی ادامه دهند تا ببینید چه جهنمی واقعاً در پشت پرده داستان بازی اتفاق می افتد. در ساخت داستان این بازی از سبک Horizon Zero Dawn استفاده شده است ، این سبک حالتی است که جایی که بازیکنان در حال یادگیری در مورد جهان هستند و کشف می کنند که دنیا چگونه به طور متقابل از طریق هر مأموریتی که آنها انجام داده اند ، تغییری را انجام داده است. این نوع داستان پردازی چیز جدیدی نیست ، اما هنوز راهی برای قلاب زدن بازیکنان و ادامه حرکت آنها در گیم پلی بازی به حساب می آید و طرفداران آن در این سبک از بازی ها زیاد می باشد. در اینجا بهتر است به بخش همکاری گروهی و یا همان بخش چند نفره بازی اشاره کنیم. خوشبختانه این بازی علاوه بر حالت سولو حالت همکاری چند نفره را نیز دارا است که می توان گفت در این بازی نقش به سزایی را ایجاد کرده است. در بازی Remnant: From The Ashes بخش چند نفره که می تواند حداکثر از 3 نفر تشکیل بشود حرف های خوبی را برای گفتن در گیم پلی بازی دارد ، زیرا در بعضی مکان ها در طول بازی داستان بازی به صورت ناباورانه سخت می شود و عرصه را به صورت شدیدی برای بازیکنان تنگ می کند و آن جا است که اهمیت بخش چند نفره را به خوبی می توانیم درک کنیم که این بخش در این موارد به داد بازیکنان می رسد و کمک دوستان علاوه بر شیرین و لذت بخش تر کردن بازی باعث روان و راحت تر شدن مراحل سخت بازی هم می شود و در آن جا اهمیت وجود خود را به خوبی نشان می دهد.
در بازی Remnant: From The Ashes علاوه بر اینکه در ابتدای بازی بازیکنان می توانند با انتخاب شخصی چهره ای را برای خود بسازند بازی با انتخاب یکی از سه کلاس مختلف اسلحه شروع می شود. به راحتی و به سادگی فقط سه انتخاب وجود دارد و تقریباً دلپذیر است که بخواهید در مسافت طولانی ، برد متوسط ، یا نزدیک انتخاب کرده و یا با سلاح شخصی خود بازی کنید یا نه. همچنین در شروع بازی بازیکنان علاوه بر سلاح می توانند امکاناتی را مانند سلامتی و زره پوش انتخاب و استفاده کنند که اینها در روند بازی نیز تأثیر می گذارد و دقیقا پس از این انتخاب ها است که بازیکنان در سفر خود هستند.
بهتر است دیگر وارد جزئیات داستانی بازی Remnant: From The Ashes نشویم تا از اسپویل شدن و کم شدن جذابیت بازی جلوگیری کنیم. این بازی می خواهد بازیکنان را به قتل های دشمنان و جمع آوری مواد به نوعی اجبار کند تا بتوانند با آن تجهیزات شخصیت خود را ارتقا دهند. هرچه بیشتر بجنگند ، بیشتر مواد مختلف جمع می کنند و بیشتر ارتقا خواهند یافت ، بنابراین در بازی پیشرفت خواهند کرد. بازیکنان نمی توانید به سادگی این بازی را به اتمام برسانند و انتظار آن را نباید داشته باشند که به راحتی همه ی دشمنان را شکست دهند زیرا از با این امید اگر پیش بروند از نتایج آن نا امید خواهند شد. بازیکنان در مورد گاهی سختی زیاد در مورد گیم پلی نباید احساسی رنجش داشته باشند ، زیرا یک بازی زمانی جذابیت خود را دارد که همه چیز آن میزان و برابر باشد. یکی بدون دیگری لذتی ندارد ، مثل خوب و بد است باید هر دو باشند. بازیکنان در این بازی باید به طور مداوم دشمنان را بکشند و مواد خود را از بدن مرده جمع آوری کنند ، که این مورد برابر با ارتقاء است! بازیکنان باید مواد زیادی را برای تهیه شخصیت خود برای سطوح سخت تر جمع آوری کنند. روند جمع آوری در بعضی مواقع سخت خواهد بود.
جریان پیشرفت از رئیس به رئیس در بازی Remnant: From The Ashes بسیار ساده است: ابتدا بازیکنان وارد یک منطقه جدید می شوند ، اکتشاف می کنند و تا زمانی که دری در منطقه بعدی یا یک ایست بازرسی پیدا نکنند ، باید به جلو حرکت کنند و در نهایت آن مرحله با رئیس نهایی مبارزه کنند و این امر به طور کلی در بازی تکرار می شود. مناطق به اندازه کافی کوچک هستند که بازیکنان از مسیر و هدف اصلی واقعاً گم نشوند ، اما همین مناطق هم به اندازه کافی بزرگ هستند که فقط مانند یک سری راهروها خطی نشوند و جذابیت خود را از دست بدهند پس جایی برای نگرانی بازیکنان نمی باشد.
طراحی موسیقی متن کاملاً خارق العاده ای در بازی Remnant: From The Ashes وجود دارد. به گونه ای که می توان گفت طراحی صدای اسلحه ها در این بازی واقعا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و امتیاز آن در صداهای بسیار بالا می باشد. همچنین موسیقی متن این بازی به صورت کاملا دقیق طراحی شده و امتیاز خوبی را به دلیل کیفیت بالای خود به این بازی داده است.
طراحی خوب سلاح ها و تنوع آن
گیم پلی حرفه ای و عالی
موسیقی متن درخشان و عالی
ماموریت ها مراحل با ایده های جدید و جذاب
روش جالب جمع آوری منابع
سختی غیر منطقی مبارزات با بعضی رئیس ها
داستان ضعیف ، سطحی و بدون هدف والا
دیدن شدن لگ و باگ در بعضی موارد به ندرت