نقد و بررسی Recompile

توسط parsjoy در 15 سپتامبر 2021

سلام خدمت دوستان و همراهان عزیز وبسایت Parsjoy. با نقد و بررسی یک عنوان ترکیبی و مستقل جدید به نام Recompile که به تازگی و در سال 2021 برای سیستم رایانه های شخصی و همچنین پلتفرم های نسل هشتمی Xbox One و نسل نهمی Xbox Series و Playstation 5 منتشر شده است همراه ما باشید.

عناوین چند سبکی یا ترکیبی مورد علاقه ی تمام سازندگان و همچنین بازیکنان قرار دارند، این عناوین میتوانند در  خودشان المان های خوب و برتر هر سبک را جمع آوری کرده و تجربه کاملی از یک عنوان را برای ما به ارمغان بیاورند، البته اگر توانایی ترکیب این موارد را با هم داشته و بتوانند از پس این امر بر بیایند، در واقع ترکیب چندین سبک در یک بازی، همانقدر که میتواند خوب و لذت بخش بوده و به بهتر شدن بازی کمک کند، به همان مقدار نیز میتواند یک بازی را آشفته و بد جلوه دهد، در این امر سازندگانن باید توجه خاص و قابل قبولی را بر روی المان های هر سبک داشته و به تمامی آن ها عمق لازم را بدهند و در غیر اینصورت بازی بسیار ناقص و المان های آن بسیار سطحی تر از یک عنوان لذت بخش جلوه خواهند کرد. با تمامی این تفاسیر بازی مورد بررسی ما نیز ترکیب گسترده ای از سبک های مختلف است که در برخی از آن ها بسیار سطحی عمل کرده و در برخی از قسمت های دیگر خود بسیار بی نظیر است، ترکیب این دو بوجود آورنده یک عنوان با پتانسیل های بسیار بالا است که توان کامل برای دسترسی به آن ها را نخواهد داشت، اما همچنان ارزش تجربه را دارا است.

 

Recompile از ترکیب سبک هایی نظیر پلتفرمر 3 بعدی، شوتر سوم شخص، مترویدوانیا و روگ لایک و همچنین برخی از المان های عناوین داستان محور نقش آفرینی تشکیل شده است، وجود تمام این المان ها و سبک ها بازی را بسیار شلوغ و سرگرم کننده خواهد کرد، البته اگر تمامی آن ها عمق کافی را به همراه داشته باشند.

شما در یک دنیای دیجیتالی گیر افتاده اید، هوش های مصنوعی و AI به دنبال شما خواهند بود و شما میخواهید راهی را برای خروج از این دنیا پیدا کرده و با خاموش کردن آن به زندگی نرمال خود بازگردید، روایت داستان در ظاهر میتواند بسیار ساده و سطحی جلوه کند، اما همینجاست که یکی از سبک های بازی به بهترین شکل خودنمایی خواهد کرد، یعنی عناوین داستان  محور، داستان بازی در بیشتر اوقات مبتنی بر متن خواهد بود و دیالوگ های درون آن بسیار جذاب و صحبت های استاد شما که گهگاه به سراغتان می آید بسیار درگیر کننده خواهد بود، این امر وقتی بی نظیر خواهد شد که ترکیب این داستان پردازی با عناصر مترویدوانیایی بازی ترکیب شده و بر اساس انتخاب های شما بر روی نقشه بازی و راه هایی که برای فرار از آن منطقه در پیش میگیرید و راز هایی را که در مناطق مختلف کشف میکنید، باعث بوجود آوردن پایان هایی متنوع از دفعات  قبلی شده و ارزش تجربه چندین باره بازی را بیش از قبل خواهد کرد.

اما فارق از داستان پردازی بازی در سبک قالب پلتفرمر شروع خواهد شد، سبکی که در میان سبک های مختلف گیم پلی بازی بهترین قسمت آن نام خواهد گرفت، شما در ابتدا قابلیت پرش و دویدن های سریع را خواهید داشت، اما پس از مدتی میتوانید قابلیت هایتان را بیشتر کرده و توانایی های متفاوتی را نظیر بالا رفتن از دیوار و یا پرش های بلند بدست آورید، نکته ممتاز بازی در این سبک وجود کنترل های بی نظیر بر روی پرش ها و قسمت های مختلف درون آن است، بازی مانند یک عنوان درجه یک پلتفرمر عمل خواهد کرد و کنترل قسمت های مختلف آن به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد، از طرفی دیگر طراحی های سطوح در بازی نیز بسیار قابل قبول بوده و به سرعت مخاطب را جذب هیجان درونشان خواهند کرد.

در همین حال شما با یک عنوان شوتر سوم شخص نیز طرف خواهید بود، با فشردن دکمه های RT و LT مانند تمامی عناوین شوتر قابلیت هدف گیری و تیراندازی را خواهید داشت و در این راه سلاح های بسیار زیاد و ویژه ای را نیز دریافت خواهید کرد، در ابتدا شما صرفا یک سلاح کمری ساده را دریافت خواهید کرد اما با گشت و گذار در مراحل و قسمت های مختلف بازی میتوانید سلاح های بیشتر و بهتری را به سرعت بدست آورده و خود را برای نبرد های درون بازی مجهز کنید. سیستم گان پلی بازی چندان که باید خوب و دقیق نخواهد بود، این شاید اولین نقص بازی باشد اما چندان بزرگ و این سیستم چندان بد نیست که بتواند آزار دهنده باشد، اما بازی دقیقا وقتی آزار دهنده میشود که با رئیس های بازی مواجه شوید، رئیس هایی که قالبا بسیار سخت و غیر منصفانه طراحی شده اند و تنها راه عبور از آن ها صرفا داشتن قابلیت کنترل زمان است، اگر این قابلیت را بدست آورید این نبرد ها بسیار آسان شده و اگر آن را نداشته باشید بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد.

همچنین برخی از مکانیک های نقش آفرینی بازی نیز چنگی به دل نخواهند زد، سیستم های هک بازی و همچنین پازل های درون آن بسیار ابتدایی و ساده خواهند بود، برخی از سیستم های دفاع و یا جای خالی به بدترین شکل ممکن عمل کرده و به همان اندازه رئیس های درون بازی بد میباشند. با این وجود بازی ترکیبی از المان های خوب و بد است، اما اگر به آن ها جلوه های گرافیکی بی نظیر و انیمیشن های جذاب بازی را بیافزایم بازی تبدیل به یک عنوان قابل قبول خواهد شد و با تمام مشکلاتش ارزش یک و یا حتی چندین بار تجربه را بدست خواهد آورد.

نکات مثبت

روند داستانی و پایان های آن
المان های خوب مترویدوانیایی بازی
سیستم پلتفرمر و طراحی سطوح خوب
کنترل های دقیق در قسمت پرش و حرکات
جلوه های تصویری بی نظیر

نکات منفی

باس فایت های بسیار بد
سیستم های ابتدایی هک و پازل ها
برخی از حرکات بازی مانند دفاع و جای خالی

امتیاز
امتیاز
گرافیک
9.0
داستان
8.0
گیم پلی
7.5
موسیقی
7.5
جزئیات

عنوان Recompile پتانسیل تبدیل شدن به یک عنوان ترکیبی بی نظیر را دارا است اما برخی از بی توجهی ها و عمق کم در برخی از المان های درون آن مانع از تبدیل شدن بازی به یک تجربه بی نظیر خواهد شد اما بازی در حال حاظر نیز از ارزش بالایی برای تجربه برخوردار است.

8.0
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron
7 مارس 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

7.3

نقد و بررسی بازی Dead Tomb

8.4

نقد و بررسی بازی nGolf

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved