به عنوان کسی که تا به حال عناوین بسیاری را در سبک پرطرفدار عرشهسازی تجربه کردهام، چیزی به من میگوید که بازی Nadir: A Grimdark Deckbuilder کاملا شبیه هر چیزی است که قبلا بازی کردهام. نه تنها زیباییشناسی خیرهکنندهای دارد که یادآور کتابهای مصور دانته و دوزخ دانته است، بلکه دارای یک سیستم مبارزهای است که بهطور طراوتآمیز و به شکل متفاوت و جالبی منحصربهفرد است، به گونه ای که قبلا با چنین موردی روبرو نشده بودم. در بازی Nadir، سفر به جهنم هرگز تا این اندازه خوب به نظر نمی رسید. تصاویر و جلوه های بصری خیره کننده آن به تنهایی برای جذب شما کافی است، در حالی که یادگیری مکانیک کارت و عرشه سازی آن تنها چند ثانیه طول می کشد، در عین حال چالشی همیشگی برای شما ایجاد می کند. نکات یکپارچه زیادی در مورد این بازی وجود دارد، اما کمبودهای موجود در بخش فنی و برخی تصمیمات طراحی عجیب و غریب مانع از رسیدن آن به نهایت شکوه خود می شود.
بازی Nadir: A Grimdark Deckbuilder خودش را به عنوان یک عرشه ساز همراه با المان های روگ لایک معرفی می کند که در آن شما در نقش مظاهر فیزیکی هفت گناه مرگبار بازی می کنید. با نگاهی به تصاویر این بازی به خوبی می توانید متوجه شوید که از کتاب دوزخ دانته الهام گرفته شده است و طی آن باید با شیاطین در نبردهای پرتنش 1v1 مبتنی بر کارت مبارزه کنید و به تدریج عرشه تهاجمی، دفاعی و مبتنی بر پشتیبانی خود را جمع آوری کنید.
به لطف رابط کاربری مینیمالیستی و بخش آموزش عالی این بازی، بلافاصله از اکشن آن لذت خواهید برد. با این حال، تسلط بر نکات ظریف گیم پلی کار چندان آسانی نیست و کمی تلاش می خواهد. با این حال، هنگامی که اصول را درک کردید، چیدمان هوشمندانه و کنترل های شهودی آن را دوست خواهید داشت. از آنجایی که Nadir، یک عنوان روگ لایک نیز است، می دانید که جذاب تر و اعتیادآور است. بر این اساس، کنار گذاشتن آن سخت است و دارای ارزش تکرار و ماندگاری زیادی است. با 3 شخصیت برای انتخاب و مجموعه ای از شیاطین برای شکست، هر بار بازی شما متفاوت است. علاوه بر این، فرصت ادامه بازی پس از کشتن شیطان، آن را برای گیمرهای هاردکور وسوسه انگیز می کند.
Nadir: A Grimdark Deck Builder وقت خود را تلف نمی کند و سریعا شما را وارد معرکه می کند. این بخش آموزش به شخصیتی به نام ژان دارک میگوید که با سه موجود نامقدس میجنگد و از نبرد مبتنی بر کارت استفاده میکند تا راه خود را عمیقتر به شهر جهنمی نادیر برساند. مکانیک های گیم پلی توسط شخصی به نام فردریش نیچه توضیح داده می شود که شما را با کلیات آشنا می کند. این آموزش به خوبی اصول اولیه بازی را توضیح میدهد، پس از یادگیری شما کارتهایی را بر می دارید که قدرت آبی و قرمز دارند. اینکه کدام قدرت را می توانید بازی کنید بستگی به تعداد کارت های قرمز یا آبی دارد که دشمن کشیده است.
شما همیشه می توانید دقیقا بگویید که دشمن چگونه به حملات شما پاسخ می دهد که این به شما امکان می دهد استراتژی خود را به طور مناسب برنامه ریزی کنید. در بین هر بار اجرای خود، میتوانید منابعی را که جمعآوری کنید که برای ساخت پایگاه خانگی خود خرج می کنید. میتوانید عرشه خود را گسترش دهید، سلامتی را که هنگام فرود بیشتر به جهنم بازیابی میکنید، افزایش دهید، یا میتوانید قفل شخصیتهای مختلف را باز کنید.
در حالت کلاسیک دوزخ دانته بازی، شما باید از طریق به اصطلاح چهار دایره متعلق به جهنم بجنگید که هر یک توسط یک شیطان بزرگ متفاوت اداره می شوند. صفحه اول بازی پیامی از توسعه دهندگان را نشان می دهد که می گوید آنها هنوز روی تعادل این مبارزات کار می کنند و وقتی به انتهای یک دایره می رسید و با باس نهایی روبرو می شوید که برخی از آنها چالش برانگیز هستند.
دوست نداشتن زیبایی شناسی نفرت انگیز و چندش آور این عنوان واقعا سخت بود. با یک پالت رنگی ساده اما قابل توجه و انیمیشنهای پایه ای، دیدن تصاویر آن واقعا عالی و لذت بخش است. علاوه بر این، مدلهای شخصیتها و رابط کاربری ساده، ماهیت وهمآور و غمانگیز گیمپلی را تقویت میکنند. با این حال، بهترین عنصر بصری انیمیشن حمله به سبک کتاب های کمیک است. رویکرد شیک و جالب مورد استفاده در این عنوان به طرز شگفت انگیزی با طرح شیطانی و تنظیمات ناراحت کننده بازی کار می کند. سپس این موارد با یک صداگذاری عالی تکمیل می شود. موسیقی متن ظریف بازی از محتوای اکشن آن کاملا پشتیبانی می کند. علاوه بر این، جلوههای صوتی با صدای بلند و بینظیر، یک لایه دراماتیک را به طرح داستان اضافه میکنند. به طور خلاصه، توسعه دهندگان از دو جنبه موسیقی و سبک هنری، کار شگفت انگیزی برای زنده کردن این دنیای جهنمی انجام داده اند.
سیستم مبارزاتی بسیار سرگرم کننده و منحصربفرد
سیستم جالب ساخت و ساز کارت ها
قابلیت تغییر عرشه در هر زمانی که بخواهید
استفاده عالی و هوشمندانه از عناصر سبک روگ لایت
ریبایی شناسی خیره کننده
سرعت پیشروی بازی پایین است
پیشرفت هدفداری در بازی وجود ندارد
تعداد انیمیشن های مربوط به بخش های مبارزه، حملات و مرگ کم است
کنترل های نینتندو سوئیچ بازی بسیار ناجور هستند