تیم توسعه بازی Lovable Hat Cult که بازی هایی همچون Moontide Traveller و La Petite Mort را در 2017 و 2018 منتشر ساخته بود و جوایز بسیاری را از استور های مختلفی دریافت کرده بود مانند بهترین بازی داینامیک در بخش بازی های مستقل این بار با بازی جدیدی به نام Journey of the Broken Circle به رقابت بقیه بازی های indie خواهد شتافت و ما با نقد و بررسی آن در سایت Pars Joy در خدمت شما خواهیم بود.
در نگاه اول و چند ثانیه بازی کردن در ابتدای بازی تصور خواهید کرد که Journey of the Broken Circle یک بازی کم نمک با متنی سبک و نگاه سطحی است ولی با گذشت چند دقیقه از بازی و با دیدن نوشته های بالای توپ سفید و دستورالعمل ها متوجه خواهید شد که این بازی یک بازی احساسی عمیق و زیبا و آرام کننده است. روح عجیبی در سرتاسر این بازی جریان دارد و حال و هوایی که بوجود می آورد را می توان تمام بازی Journey of the Broken Circle دانست.
داستان در باره گلوله ای برفی است که به شکلی عجیبی به صورت گلوله نیست و با دقت کردن در آن می توانید ببینید که مانند یک پیتزا یک قسمتی از آن وجود ندارد در نتیجه این گلوله شروع به زیرورو کردن جنگل در راستای پیدا کردن قسمتی از خود می شود که بتواند خود را کامل بسازد. همان طور که گفتیم بازی بسیار معنوی و به گونه ملیح داستان و گرافیک آن با هم ارتباط دارند. با شروع ماجراجویی این گلوله برفی در جنگل و صحبت با حیوانات و اشخاص مختلف رابطه خود را گسترش می دهد و دیالوگ های جالب و روشنی بین آنها برقرار می شود و می توان گفت به گونه بازی حالت مدیتیشن را دارد.
البته در بعضی از قسمت های بازی نیاز به تحلیل و پیدا کردن راه مناسب برای ادامه مسیر دارید و کمی پازل گونه بازی رفتار می کند ولی آنقدر معما های هر مرحله عمیق و سخت نیست که بتواند واقعا آن را به یک گیم پلی دشوار تبدیل نماید. می توان گفت در بازی Journey of the Broken Circle خیلی سخت است که بازی را ببازید و چالش های سختی در مسیر بازی برای شما وجود ندارد و همه منظور بازی هم همین است. محیطی آرامش بخش برای تمدد اعصاب و همینطور شناخت انواع شخصیت های مختلف که بدنه یک قصه زیبا را شامل می شوند.
از محیط های بازی و طراحی آن می توان به انواع اقسام آبشار جنگل و درخت برف و آسمان های زیبا اشاره کرد که به صورت کلیشه ای در تمام بازی های معنوی این چنینی وجود دارند. همچنین استایل طراحی گرافیکی بازی کاملا با تصاویر پس زمینه هماهنگی مناسبی دارند و طراحی های محیط با استفاده از رنگ های مناسب در یک پالت به خوبی انجام شده اند. به طور مثال در زمانی که مراحل جنگل را پشت سر می گذارید متوجه می شوید که کل تصویر از رنگ سبز تهیه شده است و جالب تر این که این فرمول برای تمام محیط های بازی اجرا شده است به گونه ای که همیشه تصویر پشت زمینه بازی فضای بسیار روشن تری دارد و سطح به سطح هرچه به شخصیت اول داستان نزدیک خواهیم شد رنگ ها به تیرگی میگراید ولی به طور مثال فقط از یک رنگ آبی ولی در طیف آبی بسیار روشن تا آبی نفتی تیره استفاده خواهد شد که فضای کل بازی را همگون خواهد ساخت. حتی کادر مربعی که دیالوگ های بازی را نمایان می کند نیز به رنگ پس زمینه تطبیق داده شده است.
موسیقی متن بازی واقعا منظور و هدف بازی را به جایی که به آن تعلق دارد رسانده است و ما آن نقطه را تکامل در بازی می نامیم. در انواع محیط های مختلف موسیقی متن به خوبی یاری شرایط و سناریو های مختلف بازی است و همیشه در مواقع مناسب شروع به بخش شدن می کنند و با گیم پلی بازی بسیار هماهنگی خوبی دارد. از آنجایی که بازی Journey of the Broken Circle اصلا دیالوگ و صحبتی کلامی همراه با صدا در خود ندارد و همه دیالوگ ها با متن نمایش داده می شوند ولی می توان قدرت موسیقی را در زمان های مختلف مشاهده کرد. به طوری که در زمان دیالوگ های معنوی موسیقی به خوبی تغییر جهت و در زمان های فرار موسیقی به خوبی ضرب و استایل خود را با سناریو بازی هماهنگ می کند.
استایل هنری خاص با رنگبندی ملایم
بازی آرام برای تمدد اعصاب و مدیتیشن
ماجرایی شگفت انگیز در داستان بازی
طولانی بودن بی مورد بعضی از مراحل