نقد و بررسی Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? Familia Myth Infinite Combate

توسط parsjoy در 2 سپتامبر 2020

همیشه یکی از نکات بسیار مهم و مثبتی که در سبک بازی های انیمه ای و ساخته شده بر اساس رمان های مصور و مانگا ها توجه طرفداران بسیاری را جلب میکرد و باعث پیوندی قوی بین گیمر و بازی میشد ارتباط برقرار کردن بازیکن با شخصیت اصلی بازی بوده است حتی گاهی این ارتباط بسیار عمیق تر از بقیه سبک های بازی است و بازی Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? Familia Myth Infinite Combate سعی کرده است با بهره بردن از این نکته و طراحی کاراکتر شخصیت های دوست داشتنی طرفدارانی را به خود جذب کند.اما در ادامه با تیم نقد و بررسی Pars Joy همراه باشید تا به نقد و بررسی این عنوان بپردازیم تا ببینیم آیا تلاش های تیم سازنده ثمر بخش بوده است یا نه!

داستان این اثر بر اساس انیمه DanMachi ساخته شده که داستان یک ماجراجوی تنهاست که در سیاه چال های مخوف به ماجراجویی میپردازد و هیولاها و موجودات شرور افسانه ای را از بین میبرد.

شخصیت اصلی این بازی دو خواهر به نام های Aisو Bell هستند که از سرزمین خود حرکت میکنند تا به سمت بخت و اقبال خود بروند و در این راه قرار است ماجراجویی های بسیاری داشته باشند و با خطراک زیادی مواجه شوند این داستان برای علاقه مندان به انیمه ها و خصوصا انیمه DanMachi که منبع الهام این بازی بوده است بسیار جذاب میباشد و قطعا توجهشان را به خود جلب میکند.

سیستم مبارزه بازی نیز بسیار ساده طراحی شده و نکته هیجان انگیز و قابل توجی ندارد بخصوص مبارزه با دشمنان معمولی در بازی که اصلا چالش برانگیز نیست و صرفا با زدن چند دکمه میتوانید تمام دشمنانی را که به طور معمول با آنها روبرو میشوید را ازبین ببرید.

اما سیستم باس فایت ها متفاوت است و هرکدام از آنها شیوه مبارزه مخصوص به خود را دارند و در مقابل روش مبارزه خاصی را برای شکست دادنش لازم دارید اما مسئله این است که متاسفانه تعداد باس فایت ها در بازی بسیار اندک است اگر کمی تعداد آنها بیشتر بود و یا دشمنان دیگر در بازی بهتر طراحی میشدند سیستم مبارزه بازی جذاب تر و لذت بخش تر میشد.

یکی از نکات مهم بازی که به طور کلی میتوان گفت روند گیم پلی بر اساس آن درجریان است جستجو در سیاه چال های مخوف و پر از هیولاها و موجودات شرور قدرتمند است که در کنارش اثراتی از سبک رمان مصور (Visual Novel) نیز دیده میشود گردش در سیاه چال ها چالش برانگیز و لذت بخش است اما ضعف ها و ایراد هایی نیز در آن دیده میشود برای مثال سیستم راهنمای بازی فقط موارد ابتدایی و اولیه را به شما توضیح میدهید و برای یاد گرفت بقیه مکانیزم های گیم پلی باید خودتان با آزمون و خطا بقیه موارد را کشف کنید البته ممکن است این مسئله چندان هم جزو نکات منفی بازی محسوب نشود و کمی حس کنجکاوی و اکتشاف گیمر ها را تحریک کند اما برای کسانی که تجربه زیادی در این سبک بازی ندارد ممکن است این مسئله آزار دهنده باشد.

اما نکته دیگری که چه به مذاق طرفداران پر و پا قرص این سبک از بازی ها و چه پلیر های تازه وارد و آشنا به این سبک خوش نیامد وجود نداشتن یک نقشه و یا Mini Map در بازی است که کمی پیشروی در این بازی را سخت و آزار دهنده میکند.

به پایان رساندن بازی به حدود 10 ساعت زمان دارد که شامل ماموریت های فرعی موجود در بازی نیز میشود یکی از نکات مثبت دیگری که در این بازی وجود دارد ماموریت های فرعی سرگرم کننده است که تنوع مناسبی دارند و تکراری نمیشوند بعضی از ماموریت ها هدفشان جمع آوری مقدار مشخصی از منابع موجود در بازی و بعضی از ماموریت ها نیز هدفشان از بین بردن تمام دشمنان موجود در یک منطقه است و همچنین انواع دیگری از ماموریت های فرعی نیز در بازی وجود دارد که میتوانید در کنار به پیش بردن ماموریت های اصلی بازی و روال داستانی آنها را نیز انجام دهید و منابع و آیتم های بیشتری را بدست بیاورید.

بدست آوردن آیتم های بیشتر و سکه ی بیشتر نیز مساوی است با ارتقا دادن مهارت ها و تجهیزاتتان در بازی که این امر خیلی در پیشروی بازی کمک کننده است اما موارد مورد نیاز برای این ارتقاع ها به سختی قابل جمع آوری است و مدتی طول میکشد تا بتوانید مهارت های خود را ارتقاع دهید.

سیستم لول کاراکتر ها نیز در این بازی منحصر به فرد طراحی شده و مانند بازی های دیگر شما صرفا نمیتوانید با جمع آوری امتیاز های تجربه و XP شخصیت خود را ارتقاع دهید البته بعضی از مهارت ها با امتیاز های جمع آوری شده قابل ارتقاع هستند اما اکثر این ارتقاع شخصیت با گذراندن مراحل بازی و پیشروی در روند داستانی بازی انجام میپذیرد.

با به اتمام رساندن داستان بازی مد جدیدی از بازی قابل تجربه کردن میباشد که شامل چالش های جدید و دشمنان قدرتمند تر میباشد که احتمالا علاقه مندان این بازی را وا میدارد که دوباره این عنوان را به پایان برسانند چون نسبت به حالت اصلی بازی چالش برانگیز تر و هیجان انگیز تر است.

 

نکات مثبت

مراحل فرعی چالش برانگیز
داستان جذاب

نکات منفی

وجود نداشتن حالت راهنما و نقشه
چالش برانگیز نبودن دشمنان

امتیاز
امتیاز
گرافیک
7.5
داستان
7.5
گیم پلی
6.5
موسیقی
7.0
جزئیات

عنوان Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? Familia Myth Infinite Combate قطعا طرفداران خاص خود را خواهد ذاشت و داستان و گیم پلی جذابش حتی باعث میشود کسانی که علاقه چندانی به این سبک ندارند نیز آنرا تجربه کنند البته این عنوان بی عیب و ایراد هم نیست و در کنار نکات مثبتش نکته های منفی نیز دارد

7.1
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved