وقتی در باره بازی های مستقل صحبت می کنیم باید دید که چه مقدار از حجم شرکت کننده ها در تیم توسعه دهنده واقعا مستقل هستند و یا آیا یک شرکت با منابع مالی زیاد هستند و یا واقعا باید به بازی ساخته شده از طرف آن ها مستقل گفت یا خیر. اما در بازی GUARDS شرایط کمی متفاوت است. تیم توسعه بازی را واقعا از چند نفر که شاید تعدادشان به انگشتان دست هم نرسد تشکیل شده اند. این بازی سازان با جاه طلبی زیاد بازی را بر بستر موتور یونیتی و در ژانر استراتژیک منتشر کرده و توسعه داده اند که خوب باید گفت کار بسیار سختی را رو به رو داشته اند. همانطور که در نقد های دیگر سایت Pars Joy دیدید ما از بازی ساز های مستقل مخصوصا در پروژه ها بزرگ حمایت می کنیم و بازی GUARDS از این قائله مستثنی نیست. که خوب امروز به نقد و بررسی این بازی برای شما گیمر ها و بازی دوستان عزیز در سایت پارس جوی می پردازیم. با ما همراه باشید.
با اینکه بازی به صورت مستقل تولید شده است انتشار بازی در پلتفرم ها فقط با قیمت 7 دلار عرضه شده است که در این نقد و بررسی می بینیم که آیا این مقدار پول مناسب بازی در حد و اندازه های GUARDS است یا خیر.
در مجموع باید گفت که هدف از گیم پلی این بازی این است که شما قهرمانان و لشگری را در اختیار دارید و باید بتوانید با استفاده از قابلیت های بازی کاری کنید که آن ها زیر حملات دشمن دوام بیاورند و کمترین لطمه به آن ها وارد شود. هنگامی که در ابتدای بازی آن را شروع می کنید برای انجام بازی سختی های مختلفی در نظر گرفته شده است ولی انتخاب آن ها در مراحل اولیه بازی در دسترس نمی باشد و باید چند مرحله از بازی عبور کنید تا بتوانید درجه سختی بازی را تغییر دهید. این قابلیت برای این ساخته شده است که در ابتدای بازی بتوانید با سادگی هرچه تمام تر بازی را به صورت کمی آزمایش بازی کنید تا بتوانید با گیم پلی بازی آشنا شده تا در مراحل بعدی اگر خواستید درجه سختی بازی را افزایش دهید با مشکل روبه رو نشوید. همینطور این قابلیت کمک می کند که در ابتدای بازی شکست نخورید تا از بازی در مراحل آموزشی دلزده نشوید که تصمیم خوبی از طرف تیم توسعه Battlecruiser Games بوده است.
اگر بخواهیم در باره خود گیم پلی و هسته اصلی بازی صحبت کنیم باید گفت که اصلی ترین قسمتی که باز را رهبری می کند مربوط به کامبت ها و جنگ هایی می شود که در بازی وجود دارد. هر مرحله و هر قسمت از بازی مربوط به جنگ ها و استراتژیهای بازی است و استفاده از ویژگی ها و هوش در بازی بسیار مهم است که بازی را بتوانید جلو ببرید. سیستمی که برای انجام جنگ ها در بازی GUARDS به کار رفته است سیستم گرید و صفحه بندی بازیکنان در نقشه جنگ است. به طوری که می بینید بازیکنان در جا هایی در نقشه قرار می گیرند که شما می گویید و سیستمی که آنها را می چینید در بازی بسیار مهم است.
در بازی نقشه آزاد وجود ندارد و مانند بازی های StrongHold نمی توانید سربازان را به صورت دستی جابه جا کنید و اینکه نمی توان سربازان را به قسمت های مختلف نقشه فرستاد. اصل بازی این است که شما بر اساس اینکه دشمنان بازی به چه شکلی در مقابل شما صف آرایی می کنند باید قهرمانان خودتان را با توجه به قابلیت هایی که دارند به گونه در صف های بازی سر و سامان بدهید و بچینید که بیشتر حد دفاع را را داشته باشند تا بتوانند نیرو های دشمن را شکست دهند.
بازی فکری استراتژیکی
سیستم متفاوت تسبت به بازی های مشابه
گرافیک مناسب و دوست داشتنی
آب و هموا های متفاوت
نداشتن داستان در بازی
تکراری شدن سیستم بازی
تعداد قهرمان های کم