بازی Flame Keeper یک اکشن رنگارنگ از بالا به پایین و روگلایت است که در آن، شما نقش Ignis را بازی خواهید کرد، یک ذغال بسیار خاص که حرارت بالایی برای برقرار عدالت دارد. وظیفه شما دفاع و محافظت از روستای Vulpis و ساکنان آن در برابر نیروهای تاریکی خواهد بود. شما در مقابل موجودات مختلفی قرار خواهید گرفت که نسبت به شما دل خوشی ندارند و به محض اینکه در قلمرو آنهای قدم بگذارید، به سمت شما حملهور می شوند. خبر خوب این است که مشت های آتشین ایگنیس مطمئناً به او کمک می کند تا کار خود را انجام دهد. این یک بازی مستقل از استودیوی Kautki Cave است که توسط کمپانی Untold Tales در 17 مارس 2023 برای PC و کنسول های نسل جدید از جمله نینتندو سوییچ به صورت مرحله دسترسی زودهنگام منتشر شده است. همانطور که می دانید، دسترسی زودهنگام به این معنی است که بازی باید دائماً بهروزرسانیهای جدید دریافت کند و بخش هایی از آن ممکن است برای بهتر شدن تغییر کرده و یا بهبود یابند. در ادامه با نقد و بررسی این بازی از طرف وب سایت Pars Joy ما را همراهی کنید.
داستان بازی از جایی آغاز می شود که هیولاهای سایهای به سرزمینی آرام به نام Orbis حمله کرده اند و شعله ابدی را از حیوانات روباه مانندی که از آن محافظت می کنند می دزدند و باعث ایجاد غم و اندوه و نزاع در سراسر زمین می شوند. بدون تردید، قهرمان اصلی داستان – حافظ شعله – برای دفاع از سرزمین و توقف هیولاهای سایه ظاهر می شود.
بازی Flame Keeper از لحاظ گیم پلی، بسیار شبیه به عناوین استاندارد مبتنی بر مراحل کوچک روگ لایک است، بازی به مناطق مختلفی تقسیم شده که هدف انتهایی هر منطقه تقویت شعله Camp Fire ها برای انتقال به منطقه بعدی است. انجام این کار به ظاهر آسان به نظر می رسد اما به کاوش و مبارزه زیاد نیاز دارد. شارژ کردن این آتش مستلزم جمع آوری لامپ ها و برگرداندن آنها به محل Camp Fire است و اینکه برای شعله ور شدن، همچنین نیاز به استفاده از انرژی شعله جمع آوری شده از اجساد دشمنان شکست خورده دارد. انرژی شعله یک منبع ضروری در این بازی است. نه تنها برای باز کردن قفل لامپ ها و صندوق ها استفاده می شود، بلکه به عنوان ایتم سلامتی نیز به کار می رود. اساسا این بازی به مرور زمان به یک بازی مدیریت منابع تبدیل می شود که طی آن باید حساب همه چیز را داشته باشید. علاوه بر مدیریت این منبع، نبردهای زیادی در بازی وجود دارد.
هر منطقه دشمنان زیادی دارد که باید نابود شوند. خوشبختانه، Flame Keeper دارای مبارزات سریع و پاسخگو است. طفره رفتن و همچنین توانایی ها و قدرت هایی برای جالب کردن گیم پلی وجود دارند که چاشنی زیادی به آن می دهند. شکست دادن دشمنان نیز راضی کننده است، حتی اگر کامل نباشد و نبردها تکراری شوند. منطقه اصلی بازی دارای ایستگاههایی است که شما میتوانید در آن، تواناییهای رزمی را کسب کنید، ارتقاءهایی را خریداری کنید و از بلوطها برای ارتقای ایستگاهها در خود این منطقه استفاده کنید. از آنجایی که این نسخه از بازی تنها یک پیشنمایش است، بسیاری از بهروزرسانیهای رزمی قفل شدهاند، بنابراین من نتوانستم آنها را امتحان کنم، اما از آنچه میتوانم بگویم، بهروزرسانیها میتوانند به طور بالقوه باعث ایجاد احساس سرگرمی در مبارزه شوند.
در بازی Flame Keeper برخی از باس فایت ها و مراحل ساده به سبک دفاع از برج که مشابه حالت Survival است، نیز وجود دارد که برای جالب نگه داشتن گیم پلی مورد استقبال قرار می گیرند. در مراحلی که از انواع Survival هستند، طی آنها شما باید از انبار اصلی در برابر انبوهی از دشمنان که سعی در نابودی آن دارند، دفاع کنید. شما می توانید از انرژی خود برای فعال کردن موانعی استفاده کنید که می توانند به شما در کاهش سرعت آنها کمک کنند یا به شما در حمله به آنها کمک کنند تا بتوانید قبل از اینکه خیلی دیر شود از توانایی های خود برای شکست دادن آنها استفاده کنید. همچنین می توانید از منابع برای ارتقاء ساختمان Runes استفاده کنید. در نهایت اینکه بازی به سختی از المان های روگ لایت استفاده میکند، زیرا اکثر قسمت های مراحل بسیار تکراری هستند و حتی بهطور باورنکردنی متوجه خواهید شد که تنها دو یا سه طرحبندی سطح منحصربهفرد برای هر بخش وجود دارد.
جلوههای بصری بازی، زیباییشناسی دلپذیری را ایجاد میکنند که در آن چند منبع نور در محیطهای خاکستری تیره میدرخشند. این بدان معنی است که همه تنظیمات کمی بیش از حد با هم ترکیب می شوند. سبک هنری بی عیب و نقص و ساده بازی به اشیاء درخشان اجازه می دهد در حالی که خود سطح تاریک است قابل توجه و برجسته باشند. سبک هنری و طراحی شخصیت آن مرا به یاد یک بازی Rayman می اندازد و زیبایی شناسی آن، یک یک کتاب داستان کودکانه را به نمایش می گذارد که من از آن لذت می برم. موسیقی بازی در ابتدا باعث شد من احساس امیدواری کنم که دوست دارم وقتم را با گوش دادن به آن بگذرانم. موسیقی متن بازی حال و هوای عجیب و غریبی را ایجاد می کند که با یک بازی انیمیشن سازی شده و با ظاهر منحصر به فرد مطابقت دارد. سبک و حس موسیقی به هم پیوسته است و من از اولین باری که آن را شنیدم از گوش دادن به آن لذت بردم. در حالی که موسیقی متن به تنهایی بد نیست و حال و هوای مناسبی برای این بازی دارد، اما به سرعت تکراری می شود. طراحی صدای بازی نیز کاملا بی نقص است و هر ضربه، آهنگ مخصوص به خود را دارد.
گیم پلی سرگرم کننده همراه با مبارزات پرانرژی و سیستم حرکتی سریع
عناصر روگ لایت باعث ایجاد ارزش تکرارپذیری بازی می شوند
ارائه محیطهای رنگارنگ و پر زرق و برق
وجود دشمنان بی پایان و متنوع
در بخش های تجربه کاربری و صداگذاری بهینه سازی نشده است
حلقه اصلی گیم پلی که یک جستجوی شامل رفتن و آوردن است، بسیار تکراری است
دسترسی زودهنگام به این معنی است که میتوانید برای یک بازی ناتمام که ممکن است در آینده رها شود، هزینه پرداخت کنید
موسیقی متن به سرعت تکراری می شود