امروز با یک مطلب دیگر، خدمت شما رسیدیم. با ما در یک نقد و بررسی دیگر، همراه باشید. شاید بسیاری از شما علاقه مند به بازی های سبک دو بعدی مانند mega man باشید. این سبک بازی ها هیجان بسیار خوبی را در بر دارند و می توانند هیجان زیادی را به شما منتقل کنند. علاوه بر گرافیک ساده، آنها تجربه بسیار خوبی را در اختیار شما می گذارند. این بازی نیز از همین قبیل بازی ها است. بازی توسط شرکت های، Fantastico Studio S.R.L، Ivan Zanooti و MyMadnessWorks عرضه گردیده. بازی در سبک ماجراجویی و اکشن قرار دارد. تاکنون برای پلتفورم های، ایکس باکس، ویندوز و نینتندو، منتشر شده. بازی در سال ۲۰۱۸ تولید و عرضه شد و از آن زمان تا به حال نقد های بسیار متفاوت و امتیازهای نسبتا خوبی را کسب کرد. شاید در نگاه اول بازی برای شما یک بازی ساده و بدون هیجان به نظر برسد اما این بازی سرشار از شور و هیجان برای شما خواهد بود. پس حتما به در ادامه مطلب با ما در نقد و بررسی بازی FIREWORK همراه باشید.
همانطور که در بالا گفته شد گرافیک بازی به صورت دو بعدی طراحی شده. بازی از نظر گرافیکی، گرافیک بسیار ساده ای دارد. در کل گرافیک بازی به دوقسمت محیط و طراحی کارکتر ها تقسیم می شود. محیط بازی دارای رنگهای محو و گنگی است که در بعضی از قسمت های بازی، عملکرد خوبی را نداشته و به شما حس خوبی را منتقل نمی کند. اما علی رغم گرافیک محیط، طراحی شخصیت های بازی، به خوبی صورت گرفته که تاثیر بسیار خوبی بر روی حس دریافتی شما از کرکتر میگذارد. در کل گرافیک بازی جای بهتر شدن را داشت و میتوانست عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد که، متاسفانه اینگونه نشد.
شما در نقشه کرکتری به نام Yan بازی را آغاز می کنید. هدف شما مراقبت از گوی هایی مشکی است که ،دلیل آن برای شما مشخص نشده و در داستان نیز ذکر نخواهد شد. واضح است که این نکته برای بازی یک ایراد به نسبت بزرگ، محسوب میشود. در یکی از روزهای مراقبتی شما از گوی ها، آلارمی به صدا در میآید و وضعیت را قرمز اعلام میکند؛ شما برای بررسی آن به سمت طبقه همکف ساختمان بزرگ زیر زمینی، می روید و متوجه خطر بزرگی می شوید که باید در برابر آن از گوی ها مراقبت کنید. چالش های بازی از همین جا شروع میشود و سختی کار شما آغاز می گردد. شما دشمنانی را در بازی خواهید دید که باید آنها را شکست دهید و نگذارید آن ها به گوی های تحت محافظت شما دسترسی پیدا کنند. البته دلیل این نیز در داستان مشخص نشده. چیزی که داستان را جالب می کند و در واقع قسمتی از گیم پلی نیز است، انتخاب کردن در بازی است. شما در بازی در شرایطی قرار میگیرید که باید تصمیم گیری کنید. اما یکی از برتری های بزرگ بازی، اینجا رقم می خورد. به طوری که هر انتخاب شما می تواند تأثیر مستقیمی بر روی پایین بازی داشته باشد.
موسیقی بازی از همان ابتدا خوب عمل می کند و باعث انتقال حس محیط به بازیکن، می شود. که به خوبی بازی را از خسته کننده بودن در می آورد. همچنین صداگذاری ها در بازی به خوبی کار شده اند. از صدای تکان خوردن کرکتر های کوچک گرفته تا صدای راه رفتن شخصیت اصلی. صداگذاری و موسیقی در این قسمت، امتیاز بالایی را به خود اختصاص میدهند و اکثریت کاربرانی که بازی را خریداری کردند، از این قسمت بازی کاملاً راضی بوده اند.
اکنون نوبت به گیم پلی بازی می رسد. بازی از نظر گیم پلی، عملکرد خوب و کم نقصی داشته. از جمله: روان پریدن ها، بالا رفتن از دیوار، ضربه ها و تنوع حملات ( combat system ) که همگی به خوبی کار شده اند. بازی های موجود در این سبک، معمولاً سیستم حمله ی ضعیفی دارند؛ اما این بازی این قسمت را به خوبی ساخته و به خوبی از پس آن برآمده که، باعث جذابیت هر چه بیشتر نبرد ها می شود. متاسفانه تنوع دشمن ها در بازی کم است و اکثر دشمن هایی که با آنها روبرو می شوید، همگی یک نوع حمله را انجام می دهند. اما این مورد راجع به باس فایت های بازی صدق نمیکند و در مبارزه با آنها با تنوع زیادی از حملات روبرو خواهید شد. دشمن ها علی رغم، شبیه هم بودن، به سادگی قابل شکست نیستند. شاید به تنهایی بتوانید آنها را بدون سختی زیادی نابود کنید اما تعدادی از آنها در کنار هم، بسیار کشنده هستند. در کل می توان گفت بازی از سختی زیادی، برخوردار است که این هوش مصنوعی قوی بازی را می رساند.
گیم پلی جذاب
موسیقی قوی
اثرگذاری تصمیم ها در بازی
گرافیک ساده
داستانی پر ابهام