نقد و برسی بازی Glittering Sword

توسط parsjoy در 31 مارس 2021

شاید خیلی از شما اسم بازی The Legend of Zelda را شنیده باشید یا حتی آنرا تجربه کرده باشید; اگر این بازی را تجربه کرده باشید حتما میدانید که این بازی بهترین عملکرد را در سبک بازی های پازل, اکشن, ماجراجویی داشت و به نحوی سبک جدیدی برای بازی سازی را ایجاد کرد. پس از این بازی, بازی های بسیار زیادی سعی کردند در این سبک بازی ارایه کنند که بعضی از آنها نیز در این راه موفق بودند و تجربه ی خوبی را به جا گذاشتند. بازی ای که امروز قصد برسی آنرا داریم بازی ای به نام Glittering Sword است که در ژانر اکشن, ماجراجویی, پازل قرار میگیرد که گویی تقلیدی از The Legend of Zelda می باشد. این بازی توسط کمپانی Chili Dog Interactive و Huge Pixel منتشر شده که قیمت آن در بازار استیم 4.19 دلار قیمت گذاری شده که با وجود ارزان بودن نارضایتی های زیادی را به ارمغان آورده. در ادامه ی مطلب به برسی این بازی نه چندان محبوب که به تازگی منتشر شده میپردازیم پس با ما همراه باشد.

بازی Glittering Sword در سال 2021 و به تازگی منتشر شده و در همین مدت کم باعث عصبانیت و شکایات دوست داران این سبک از این بازی شده. این بازی تا کنون برای نینتندو سوییچ, پلی استیشن 4, ایکس باکس وان و ویندوز منتشر شده. در ابتدا به برسی داستان بازی که عملکرد بسیار ضعیفی داشته میپردازیم.

داستان بازی بسیاز ضعیف واقع شده به طوری که در ابتدای بازی شخصیت شما که هیچ نامی نیز ندارد با یکی از دوستانش در جنگلی در حال گشت و گذار هستند که جادوگری ظاهر میشود و دوست او را با خود میبرد. هدف بازی در واقع نجات دوست خود از دست آن جادوگر است و بازی هیچ داستان جانبی دیگری ندارد و تمام مسیر بازی و گیم پلی به حول همین داستان سطحی میچرخد و لازم به ذکر است که زمان لازم برای تمام کردن بازی در کل یک ساعت است که زمان بسیار کمی برای یک بازی بعد این چند سال کار به حساب می آید. گرافیک بازی از محیطی سر سبز و چشم نواز تشکیل شده که حرکت درختان با وزش باد گرافیک را واقع گرانه تر نشان میدهد. تراکم آیتم ها و رنگبندی محیط بازی مناسب است و در کل میتوان گفت بازی در حوزه ی گرافیک عملکرد خوبی را به همراه داشته و توانسته رضایت بازیکنان را کسب کند.

منو بازی بسیار ساده طراحی شده و زیبایی خاصی در آن به چشم نمیخورد و مشخص است زمان زیادی برای ساخت آن صرف نشده. موسیقی بازی در تمام طول بازی بجز مواقع مواجهه با باس فایت ها ثابت است و هیچ هیجانی را به بازیکن منتقل نمیکند که از جذابیت بازی میکاهد. و اما نوبت به برسی گیم پلی بازی میرسد که میتوان از آن به عنوان پر نقص ترین قسمت بازی یاد کرد.

در کل بازی دارای 4 جهت برای حرکت و ضربه زدن است; در طول بازی کلا با چهار نوع آیتم قایل دسترسی مواجه میشوید: جعبه ها, اهرم ها, کلید و معجون ها و هیچ آیتم دیگری وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد. بازی میتوانست با اضافه کردن المان های دیگر به سرگرم کنندگی بازی بیافزاید که در این بخش نیز بد عمل کرد. پازل های بازی بسیار بچه گانه و آسان هستند و علاوه بر این تنوع بسیار پایینی دارند به طوری که حل کردن آنها بیش از یک دقیقه از شما وقت نمگیرد و بعد از دقایقی پازل های تکراری را در بازی مشاهده میکنید. در طول بازی با دشمن هایی روبرو میشوید که بجز باس فایت ها بقیه دشمن ها هوش مصنوعی بسیار پایینی دارند و کشتن آنها بسیار ساده است و با وجود جلو تر رفتن مراحل سطح دشمن ها هیچ تفاوتی نمیکند و همگی با چند بار کلیک میمیرند. شخصیت پردازی بازی بسیار ضعیف کار شده و هیچ حسی را به بازیکن منتقل نمیکند.

با وجود اینکه بازی در ژانر ماجراجویی است, در بازی هیچ راه مخفی ای وجود ندارد و هیچ آیتم سرگرم کننده ای قرار نگرفته که باعث گشت و گذار بازیکن در دنیای کوچک این بازی شود. معجون های موجود در بازی تنها یک کار میکنند و هیج تنوعی ندارند. در جعبه ها میتوانید آیتم های مختلفی از جمله زره پیدا کنید که البته زره در بازی هیچ کاربردی برایتان ندارد و از آن نمیتوان استفاده ای کرد. با بالا رفتن مراحل بجای سخت تر کردن و بالا بردن قدرت دشمنان موحود در بازی فقط تعداد آنها افزایش پیدا کرده که آن هم تاثیری چندانی در سختی بازی ندارد و در کل بازی بسیار ساده طراحی شده.

و یکی از بزرگ ترین ایراد های بازی باگی است که هر بار سبب مرگ شما در بازی میشود. در واقع دشمن از 6 جهت میتواند به شما حمله کند اما شما ققط میتوانید از 4 سمت از خود دفاع کنید و اگر دشمن از سمت بالا به شما حمله کند تنها کاری که میتوانید بکنید تماشای باختنتان است. تنوع حملات در بازی بسیار محدود است به طوری که تنها راه های حمله شما شمشیر و انرژی است که از دستتان خارج میشود که هیچ جذابیتی را برای شما به ارمغان نمی اورد که این ایراد به همراه تمامی ایراد ها متعدد بازی سبب میشوند که شما به سرعت از بازی زده شوید.

یکی دیگر از معدود نکات مثبت بازی باس فایت های آن هست که نسبت به دشمنان کسالت بار که کار های یکنواخت انجام میدهند کی سرگرم کننده تر است و نسبتا عملکرد خوبی را کسب کرده است.

نکات مثبت

گرافیک خوب
باس فایت های نه چندان بد

نکات منفی

گیم پلی بد
باگ های عذاب آور
یکنواختی بازی
نبود راه مخفی
دشمن های ضعیف
هوش مصنوعی ضعیف

امتیاز
امتیاز
گرافیک
9.0
داستان
3.0
گیم پلی
6.0
موسیقی
6.5
جزئیات

در آخر اگر به دنبال تجربه یک بازی پازلی خوب و سرگرم کننده هستید به دنبال عنوان Glittering sword نروید. این بازی با وجود نقص های بی شمارش لذت یک بازی پازلی ماجراجویی را از شما میگیرد و خاطره ی خوبی از خود برایتان بجا نمیگذارد.

6.1
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved