یک بازی استراتژی بسیار خوب با طراحی های گرافیکی جالب که انجام آن هوشی است و ساختار های داستانی آن فانتزی و ماورایی است توسط تیم طراحی بازی Matrix Software برای بازی دوستان منتشر شده است . بازی حالت خاص و یونیک خودش را دارد و یکی از پر سرو صدا ترین بازی های استراتژی در سال 2020 برای ننتیندو محسوب می شود که با بررسی آن در تیم نقد و تحلیل بازی ها در سایت Pars Joy به شما علاقه مندان بازی نشان خواهیم داد که آیا Brigandine The Legend of Runersia ارزش وقت شما را دارد و یا خیر .
هر کدام از گروه ها در نقشه بازی (البته نقشه ای که بیشتر داستان بازی را روایت می کند ) ناحیه های خودشان را دارند و وقتی صلح در بین گروه ها می شکند تمام گروه ها با توجه به ارزیابی قدرت بقیه گروه ها و قبایل دشمنان خود را انتخاب می کنند و جنگ آغاز می شود . در مجموع بازی در حالت کمپین با معرفی ناحیه ها و همین طور قهرمان ها و شخصیت های مهم هر قبیله سعی دارد که به شما مسیر داستان بازی را بفهماند . ولی در مجموع پیش نمایش بازی کمی کوتاه است و همینطور فانتزی بودن آن و ماورایی بودن آن با داشتن جزییات زیاد و اسامی بلند بالا کمی فهم بازی را دچار مشکل می کند و شگفت زده نشوید که بعد از انجام 2 ساعت بازی مثل متوجه نشوید که چه خبر است و یا چه کسی با چه کس دیگری دشمن است .
اول از همه باید گفت که بازی از لحاظ طرح ها و دیزاین های گرافیکی چیزی کم ندارد . مخصوصا شخصیت های بازی چه از قهرمان ها گرفته تا فرماندهان تا حیوانات و اشیا و همچنین بک گراند ها و تصاویر پشت زمینه قهرمان ها به خوبی طراحی شده است و این طراحی اکثر با دست انجام شده . در نتیجه کل گرافیک بازی یک خاصیت هنری دارد و استایل هماهنگی که در نوع ساخت تصاویر وجود دارد در طول بازی به بازی حال و هوای خاصی می دهد .
دوم با اینه طراحی های شخصیت ها به صورت حرفه ای انجام شده و هر کدام را در بعد ساخت تصویری به خوبی بیان کرده اند بازی یک مشکل اساسی در ساختاری دارد که اجزای بازی را دچار مشکل می کند . با اینکه دیالوگ هایی در بازی اخلاقیات هر شخصیت را نشان می دهد و تفاوت کارکتر ها نسبت به قبیله ای که دارند و غرور افتخاری که برای سرزمینشان می آورند داستان بازی آنچنان گیم پلی بازی را متفاوت نمیکند . بعد از بازی کردن با تمام قبایل متوجه آن خواهد شد که بازی کردن برای آنها به یک شکل است . همیشه دارید به یک روش سرزمین های کناری را فتح می کنید و فقط یک کار را انجام می دهید که برای بازی با این داستان سرایی و داشتن این خواص گرافیکی افسوس بزرگی است که گیم پلی بازی تنوع زیادی ندارد . یا باید اصلاح کنیم و بگوییم داستانی که روایت شده در گیم پلی تاثیر آنچنانی ندارد . هر چند خود بازی ار لحاظ تاکتیک های جنگی و اضافه شدن قابلیت های حمله و استراتژیک در ژانر خود خوب عمل کرده است .
SFX های بازی هم در هنگام انجام جنگ های به خوبی و هم زمان پخش می شوند و می توان گفت که استاندارد هستند . هر چند که اگر داستان بازی را صدا گذاری می کردند شاید جذابیت بیشتری برای بازیکنان ایجاد می شد و روند روایت داستان و انجام مراحل کمپین در آنها لذتی چند برابر داشت . که باز هم می توان افسوس دیگری خورد که با اینکه هر شخصیت بازی داستان خودش به خوبی پردازش شده و ما صرفا با دیالوگ می توانیم ارتباط خوبی با آنها برقرار کنیم چرا این دیالوگ ها به صورت صوت در نیامده اند ؟ دلیل اصلی آن هم می توان به ژاپنی بودن بازی برگرداند و این که از لحاظ استخدام تیم دوبله و انجام صداگذاری بازی ها کمی مشکل بودجه ای پیدا می کنند . و جدا از آن داشتن دیالوگ ها در بازی محتوای بازی را کمی سنگین می کند و ایراد دیگر هم این است که بازی را در حال انجام آن به صورت سکوت و سایلنت غیر ممکن می کند . (چون بازی استراتژی و فکری است بسیاری از طراحان بازی های ژاپنی دوست دارند بازی را در سکوت بسازند )
داستان سرایی خوب و کامل
شخصیت های قوی
تکنیک های استراتژیک خوب
گیم پلی عالی
فهمیدن داستان منطقه ها فقط در زمان انجام بازی