نقد و بررسی Radio Squid

توسط parsjoy در 25 جولای 2020

بازی Radio Squid یک بازی کوچک ,2 بعدی از استودیو Teriyaki پیکسل است .در این بازی کوتاه با چیدمان نسبتا پر زرق و برق بعضی از قسمت های جذاب سیاه و سفید در صفحه کوچک‌تر و جعبه شکلی وجود دارند.

در این بخش با نقد و بررسی بازی تک رنگ  Radio Squid با ما همراه باشید.این بازی در تاریخ 19 ژوئن سال 2020  توسط شرکت Ratalaika به بازار عرضه شد.این بازی هم اکنون برای پلتفرم های Xbox one و PC در دسترس و قابل خریداری است.

بازی Radio Squid  به سبک ماجراجویانه , از فضای مربع شکل و فضای محدود ساخته شده است که شامل 24 مرحله است شما باید به کاوش 4 سطح مختلف از دریا باید مراحل مختلف زیر آب را جستجو کنید.در این بازی کوتاه بعضی از قسمت های سیاه و سفید در صفحه کوچک‌تر و جعبه شکلی وجود دارند که با چیدمان نسبتا پر زرق و برقی در کنار هم قرار گرفته است.

داستان بازی در زیر دریا شکل می گیرد شما در نقش ماهی مرکب  قرار دارید  که در حال تلاش برای رهایی و خلاص شدن از شر نفرین شکستن طلسم،زیر اقیانوس ,باید با حملات دشمنان زیر دریایی روبرو شوید که برای دفاع از خود گلوله هایی در اختیارتان قرار میگیرد.در این بازی شما نسبتا عمر طولانی دارید و به سادگی از بین نمیروید , اما نکته ای که وجود دارد , گلوله هایی که شلیک می کنید در معرض  ضربه زدن به خودتان نیز وجود دارد. یعنی از سلاح‌های خودتان می توانید آسیب‌ ببینید .در حالی که به عقب تیراندازی می‌کنند،و یا از جریان آب عبور می کنید ,مراقب باشید که به خودتان شلیک نکنید. زیرا در بازی میتوانید خطرناک‌ترین مورد برای خودتان باشید که کمی ناامیدکننده است .به این معنی که گلوله های شما می‌تواند روی دیوارها بازتاب کند و به شما ضربه بزند و باعث آسیب شود. به این معنی که قدرت آتش شما می‌تواند منجر به نابودی شما شود. .

در غیر این صورت اگر شما بمیرید، به اولین مرحله بازی که در آن هستید بر می گردید! پس باید مراقب باشید که به خود شلیک نکنید زیرا در زمان‌های زیادی اینکه به طور ناعادلانه کشته یا سلامتی خود را به خاطر انفجارهای کوچک از دست بدهید زیاد است  ایده جالبی  که در این بازی وجود دارد  برای خلاص شدن از شر دشمنان شما با استفاده ازنت موسیقی گلوله های خود را شلیک می کنید یعنی گلوله‌ها برای مطابقت با ضربات موسیقی در هر مرحله شلیک می‌شوند که نکته قابل توجهی است ,به این ترتیب، که یک تعادل عجیب بین نشانه‌گیری و نت موسیقی وجود دارد. پس هدف حمله خود را متناسب با موسیقی پس‌زمینه که همواره در حال تغییر تنظیم کنید.

هنگامی که تمام دشمنان خود را در یک مرحله شکست می دهید , تیراندازی بلافاصله متوقف می‌شود و تا زمانی که دوباره نت موسیقی به صدا درآید ,در این فرصت کوتاه به شما این امکان داده می شود تا سکه‌هایی که از شکست‌ دشمنان به دست آمده است راجمع‌آوری کنید. با جمع کردن سکه‌ها می‌توانید برای بالا بردن  امکانات سلامتی، شرایط بهتر سپر و چیزهای مفیددیگر استفاده کنید.اما هر بار که شما می‌میرید، 80% از مقدار   سکه‌ها کم خواهد شد.

در بعضی از مراحل تعداد محدودی بمب در اختیار شما قرار می گیرد که باید به دقت از آن‌ها استفاده کنید.این بمب ها به طور خودکار هر گلوله‌ای را به گلوله های کوچکتر تبدیل می‌کنند.  همچنین در هر مرحله از بازی شما باید تصمیم بگیرید که کدام دشمن را در اولویت قرار دهید. که تقریبا شبیه یک معمای ساده‌ می باشد. این بازی در چهارمرحله برگزار می شود که هر کدام از مراحل از چندین بخش تشکیل شده‌اند که در هر بخش با دشمن بزرگتری از ستاره دریایی تا یک مارماهی روبرو خواهید شد که کشتن آنها آسان می باشد. 

بازی Radio Squid  یک بازی سبک تک‌رنگ کلاسیک با رنگ‌های کوچک است که یاد آور بازیهای نوستالژیک م باشد.گرافیک بازی عالی و با جذابیت است و به طرز شگفت آوری با دنیای دریایی مطابقت دارد و به شکل درست در سبک بازی به کار برده شده است .این بازی به نظر مینیمالیستی، یک موسیقی متن کامل، است.ازنظر موسیقی ,موسیقی سرگرم‌کننده و چالش‌ برانگیز است و با ظاهر تک‌رنگ بازی هماهنگ است.در مجموع، این بازی یکی دیگر از دستاوردهای  Ratalaika است،که فقط کمی ساده است,یک انیمیشن خیلی ساده و  انواع مختلفی از دشمن در این بازی طراحی شده است .از نظر گیم پلی بازی با ایده های متناقصی روبرو است که باعث می‌شود تا حدی لذت بخش باشد اما به همان اندازه ناامید کننده باشد. مثلا قدرت بمب مفید است و یک ویژگی چالش برانگیز است در حالی که توانایی آسیب زدن به خودتان را نیز دارد. این بازی در عین سادگی کم حجم بودن با قیمت بالایی در حال عرضه شدن , است .

 

 

نکات مثبت

گرافیک هنری تصویر تک‌رنگ زیبا
مکانیک قدرت بمب جالب است

نکات منفی

داستات و سبک بسیار ساده
سیستم Coin (پول) بی‌هدف به نظر می‌رسد

امتیاز
امتیاز
گرافیک
4.5
داستان
4.0
گیم پلی
4.5
موسیقی
4.0
جزئیات

به طور کلی این بازی کم حجم و در مدت زمان کوتاهی به پایان میرسد. سبک و داستان بسیار ساده و شبیه به یک نسخه معمولی میباشد که می تواند خسته کننده ونا امیدکننده باشد. این بازی با محیط گرافیکی ساده و قدیمی ,سبک بازیهای نوستالژیک را یادآوری می کند و تا حدی سرگرم کننده است. در این باز چالش های زیادی دیده نمی شود و روند بازی از تنوع کمی برخورداست .

4.3
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Composer World
25 آوریل 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
6.6

نقد و بررسی بازی Composer World

6.3

نقد و بررسی بازی Blind Shot

6.5

نقد و بررسی بازی Warhammer 40,000: Dakka Squadron

8.9

نقد و بررسی بازی Flooded

7.8

نقد و بررسی بازی Golfinite

7.1

نقد و بررسی بازی The Smurfs: Colorful Stories

8.6

نقد و بررسی بازی The Pedestrian

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved