نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu

توسط Pars Joy در 17 سپتامبر 2024

پس از مشاهده بازی Marble Abduction! Patti Hattu در فروشگاه نینتندو سوئیچ و انتخاب آن به عنوان یک بازی پلتفرمر، به این نتیجه رسیدم که در حال تجربه یک نسخه جدید از سری Marble هستم و تأثیرات و نقاط مقایسه آن کاملاً واضح است: در اینجا شما کمی Super Monkey Ball، کمی Marble Blast را دارید و اینها همان موارد اولیه برای ورود به دنیای این بازی هستند. موضوع این است که اگرچه می‌توان Marble Abduction را تقلیدکننده عناوین نام برده در نظر گرفت، اما اینکه آن را به‌عنوان صرفاً یک تقلید بنویسید، واقعاً در حق آن کم لطفی کرده اید.

تفاوت های زیادی میان این بازی با دو عنوان نام برده وجود دارد. در Marble Abduction!، شما در حال کنترل شخصی هستید که توسط بیگانگانی ربوده شده که خود را از طریق دوره های زمان بندی شده مختلف که به گونه ای طراحی شده اند که شبیه زمین هستند، اداره می کنند. در نتیجه، شما مردی را دارید که در یک توپ به دام افتاده است که در محیط‌هایی می‌غلتد که جاده‌ها در زوایای دیوانه‌وار حرکت می‌کنند، خانه‌ها و ماشین‌ها در نقاطی تصادفی فرو ریخته‌اند، و بیگانگان در سراسر مکان پراکنده شده‌اند. در حالی که من نمی گویم که Marble Abduction! یک بازی بالغ تر از Super Monkey Ball است، اما قطعا حال و هوای متفاوتی دارد.

با وجود اینکه بازی Marble Abduction! Patti Hattu برای مبتدیان بازی می‌کند، سقف مهارت بسیار بالایی دارد و راه‌های خلاقانه‌ای برای اتمام مسیر وجود دارد. من واقعا طراحی سطح و حال و هوای بازی را دوست دارم. همچنین بسیار سرگرم کننده است، به خصوص به لطف تابلوهای امتیازات آنلاین: رقابت کنید تا ببینید چه کسی سریع ترین زمان را دارد!

کسب مقام پیروزی در هر مسیر مسابقه ای و تکمیل آن نهایتا کمتر از یک یا دو دقیقه طول می کشد. در حالت ایده آل، پس از یادگیری یک مسیر، باید بتوانید آن را در چند ثانیه به پایان برسانید. بازی به شش اصطلاحا “Tier” تقسیم می شود که هر کدام شامل ده مسیر است. اگرچه همه آنها پر از دارایی های زمین هستند تا ظاهری آشناتر به آن ببخشند، مراحل با سطوح شیبدار و سکوهای مختلف برای شبیه سازی یک مسیر مسابقه ساخته شده است. همچنین با محیط های مختلفی مانند حومه شهر، حیاط ساختمانی، تنظیمات زمستانی و غیره مواجه خواهید شد.

Marble Abduction! Patti Hattu در پایان جهان اول، یک هدف جمع آوری جواهرات را اضافه می کند. اگر همه آنها را نگیرید، نمی توانید مسیر را تمام کنید. این مسیرها معمولاً سخت‌تر هستند، زیرا شما را مجبور می‌کنند که از رویکرد معمول خود، منحرف شده و برنامه‌ریزی کنید. پیچ و تاب دیگر مناطق بدون پرش است که در آن باید از سکوهای متحرک و رمپ ها برای رسیدن به سنگ های قیمتی یا هدف خود استفاده کنید.

در حالی که به نظر می رسد باید زمان زیادی را روی یک مسیر تلف کنید، در واقع به دست آوردن چند ستاره چندان سخت نیست. دریافت هر سه ستاره پس از چند بار تلاش امکان پذیر است. همچنین، لازم نیست هر مسیر را به طور کامل شکست دهید. یک ستاره برای باز کردن قفل مسیر بعدی کافی است. تنها مانع، تعداد کلی ستاره های مورد نیاز برای باز کردن قفل ردیف بعدی است، اما این نباید مشکلی ایجاد کند.

وقتی تمام مراحل یک دنیا را کامل کردید، قفل یک چالش را باز می کنید. این سخت ترین مانع برای به دست آوردن تمام دستاوردها است زیرا شما باید تمام ده مرحله را در یک اجرا شکست دهید و ساعت را شکست دهید. به اجرای تقریباً عالی نیاز دارد زیرا یک اشتباه بسیار پرهزینه است و فرصتی برای جبران برای شما نمی گذارد. ضمنا کنترل ها بسیار شهودی و دقیق است: اگر اشتباه کنیم، 100٪ تقصیر ما خواهد بود، نه بازی.

در مجموع، Marble Abduction! Patti Hattu یک پیچ و تاب منحصر به فرد در پلتفرمرهای معمولی سری Marble ایجاد می کند که با الهام از Super Monkey Ball و Marble It Up! و با بسیاری از مکانیک‌های جدید، طراحی فوق‌العاده دقیق، و تعداد زیادی قفل‌گشا ساخته شده است تا شما را مشغول نگه دارد. اگر از طرفداران هر یک از بازی ها هستید یا فقط می خواهید یک پلتفرمر چالش برانگیز را امتحان کنید، حتماً آن را امتحان کنید.

نکات مثبت

طراحی مراحل بازی واقعا خلاقانه هستند
کنترل ها کاملا روان و پاسخگو هستند
به لطف استفاده از تابلوهای امتیازات آنلاین، گیم پلی سرگرم کننده ای دارد
سبک گرافیکی بسیار زیبا و شگفت انگیزی دارد

نکات منفی

به نظرم وجود 70 مرحله برای این چنین بازی ای خیلی کم است
اگرچه این بازی برای مبتدیان مناسب است، اما یادگیری و تسلط روی برخی مسیرها به زحمت زیادی نیاز دارد و می تواند باعث ناامیدی شود

امتیاز
امتیاز
گرافیک
9.0
داستان
7.0
گیم پلی
8.5
موسیقی
8.0
جزئیات

Marble Abduction! Patti Hattu عنوانی سرگرم کننده است که ترکیبی هیجان انگیز از اکشن، حل پازل، مسابقه و پلتفرمینگ را ارائه می دهد. موسیقی به دلیل سرعت دیوانه کننده و طراحی سطح عالی خود متمایز است، اگرچه موسیقی ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. اگر از طرفداران Super Monkey Ball و Marble It Up! هستید، در انتخاب و تجربه این بازی تردید نکنید. فقط کافیست به آن فرصت دهید، زیرا اگر با آنچه که ارائه می دهد مطابقت داشته باشید، مطمئناً از آن لذت خواهید برد.

8.1
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu
17 سپتامبر 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
8.1

نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu

7.6

نقد و بررسی بازی Aery – Ancient Empires

8.4

نقد و بررسی بازی BZZZT

4.5

نقد و بررسی بازی Cilla

7.0

نقد و بررسی بازی Deathbound

9.1

نقد و بررسی بازی HoneyLand

7.9

نقد و بررسی بازی Jello

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved