نقد و بررسی بازی Retaliate

توسط Pars Joy در 21 جولای 2024

در بازی Retaliate که یک عنوان تیراندازی عمودی است، روی دکمه آتش ضربه بزنید و صدایی آشنا خواهید شنید – صدای ضربه متمایز یک اسلحه گرم با مهمات خالی. به این دلیل که در اینجا هر گلوله شلیک شده باید ابتدا با فعال کردن یک سپر جذب شود. این نشانگر نه تنها با گلوله ها، بلکه موشک ها و مین های بعدی را نیز پر می کند. سپس، هنگامی که تشکیلات دشمنان ظاهر می شود، رگبارهای آتش را می توان برگرداند. Retaliate فقط به این دلیل نیست که به نظر جالب می رسد – زیرا مکانیک اصلی آن نیز هست.

در اینجا یک منحنی یادگیری بسیار جزئی وجود دارد و مدتی طول می کشد تا به مدت زمان سپر عادت کنید – حدود پنج ثانیه – و این احتمال وجود دارد که شما نیز شروع به شمارش گلوله ها کنید، در حالی که هر شلیک را به حساب می آورید، همان مقدار را جذب کرده و برگردانید. سرعت آن به اندازه‌ای آهسته است که امکان هدف‌گیری دقیق را فراهم می‌کند، با صفحه نمایش به آرامی قبل از مکث برای تمرکز روی خوشه‌های بزرگ دشمن. اغلب، تنها یک دشمن شلیک سریع روی صفحه نمایش وجود خواهد داشت، به این معنی که باید آنها را زنده نگه دارید و از آنها به عنوان منبع گلوله برای از بین بردن هر چیز دیگری در نزدیکی استفاده کنید.

این فقط تئوری بازی است، ببینید، Retaliate واقعاً برای مهارت‌های شلخته تیراندازی غیر از قرار دادن ضریب امتیاز، شما را مجازات نمی‌کند. صرفاً با فعال کردن سپر و جمع آوری یک انبار عظیم گلوله می توان نسبت های طولانی یک مرحله را طی کرد. با وجود حداکثر شدن سریع نشانگر سنج، محدودیتی وجود ندارد. یکی دیگر از مواردی که مانع از افتادن این امر در قلمرو “هاردکور” می شود این است که در حالی که سپر فعال است، می توان به سادگی دشمنان را در هنگام پایین آمدن از صفحه در هم کوبید. بنابراین در خارج از نبرد با باس‌ها انگیزه و تشویق زیادی برای تلافی‌جویی وجود ندارد.

حالت داستانی هسته اصلی بازی است. شش مرحله برای بازی وجود دارد که هر کدام با یک نبرد رئیس در برابر یک کشتی فلزی بزرگ با چهره دیجیتالی به پایان می رسد. حالات چهره آنها با الگوهای حمله آنها مرتبط است که این ویژگی خوبی است و به اجتناب از گلوله های آنها کمک می کند. به شما فقط ده زندگی داده می شود و هیچ ادامه ای وجود ندارد.

اگرچه این ممکن است خیلی بد به نظر نرسد، این ذخیره سازی از ابتدا تا انتها دوام می آورد و شش مرحله در اینجا به طور قابل توجهی طولانی هستند. این ویژگی حالت داستانی را به یک موضوع فوق‌العاده چالش برانگیز تبدیل می‌کند، تا جایی که تقریباً غیرمنصفانه است. من بسیار متعجب شدم وقتی متوجه شدم که توانایی ادامه یک مرحله را نمی دهد. در اینجا گزینه سعی مجدد را انتخاب کنید و دقیقا به همان جایی که شروع کردید، بازگردانده می شوید. در طول یک لحظه دشوار در مرحله دو، من سه جان خود را به سرعت از دست دادم، که شانس موفقیت من در آینده را بسیار کاهش داد.

اما هنوز مقداری سرگرمی وجود دارد. یک حالت Arcade نیز وجود دارد که چالش‌های متعددی را بر اساس هر یک از مراحل داستانی ارائه می‌کند که اکنون با زندگی بی‌نهایت همراه است. در عوض تمرکز بر سرنگونی هر چه بیشتر دشمنان است، با یک درصد سنج مفید برای نشان دادن پیشرفت شما از یک تلاش به تلاش دیگر. از آنجایی که همه چالش‌ها از همان ابتدا باز می‌شوند، می‌توانید مستقیماً به مأموریت‌هایی بروید که سلاح‌های بعدی را به شما می‌دهند، مانند لیزری سوزان که همزمان از میان چندین دشمن عبور می‌کند. استقرار مین‌ها نیز مهارت می‌خواهد و از شما می‌خواهد که آنها را به موقع در مسیر دشمن قرار دهید.

گرافیک بازی با استفاده از جلوه های بصری خوب که روی پس‌زمینه میدان ستاره‌ای واضح قرار گرفته‌اند، ارائه می‌شود و حتی انتخابی از کاردستی (فقط از نظر زیبایی متفاوت است) با طیفی از طرح‌های رنگی وجود دارد. در عین حال موسیقی کاملاً ملایم است. نه آن چیزی که انتظار می رفت، اما با سرعت پایین تر کاملاً مطابقت دارد.

نکات مثبت

از جلوه های بصری مناسبی بهره می برد
موسیقی متن کاملا ملایم است
کنترل ها پاسخگو هستند

نکات منفی

حالت داستانی، دشواری مجازات کننده ای دارد
با اینکه از ایده های جدیدی استفاده می کند، ولی در مرحله اجرا با مشکل روبرو است

امتیاز
امتیاز
گرافیک
6.5
داستان
5.5
گیم پلی
5.0
موسیقی
6.0
جزئیات

بازی Retaliate بیشتر با سلیقه عناوین شوتر کلاسیک و قدیمی مانند Space Invaders و Galaga مطابقت دارد، زیرا در این بازی نیز نمی توانید بی وقفه شلیک کنید و باید حساب تمام گلوله هایتان را داشته باشید. زیرا موارد زیادی پیش می آید که فقط چند گلوله در اختیار دارید. این یک رویکرد بدیع به این ژانر است و چیزی است که توسعه‌دهنده سعی کرده آن را بهبود بخشد، اما خیلی خوب کار نمی‌کند، و سختی مجازات کننده حالت Story نیز این مشکل را چند برابر می کند. ممکن است بعد از عقب نشینی از حالت داستانی بتوانید یک یا دو ساعت از حالت Arcade لذت ببرید، اما هر چیزی بیشتر از این کمی طولانی به نظر می رسد.

5.8
امتیاز کل
شما به این نمره داده اید
همچنین در پارس جوی
 
نقد و بررسی بازی Beyond Galaxyland
18 اکتبر 2024
توسط Pars Joy
نقد و بررسی
ادلمه مطلب
پست های جدید پارس جوی
7.9

نقد و بررسی بازی Beyond Galaxyland

8.5

نقد و بررسی بازی Wargroove 2

8.1

نقد و بررسی بازی Marble Abduction! Patti Hattu

7.6

نقد و بررسی بازی Aery – Ancient Empires

8.4

نقد و بررسی بازی BZZZT

4.5

نقد و بررسی بازی Cilla

7.0

نقد و بررسی بازی Deathbound

Pars Joy since 2014, All Rights Reserved