Madshot یک عنوان شوتر roguelike با تم لاوکرفتی همراه با گرافیک عالی است که در 18 ژوئیه 2023 برای کنسول های نسل جدید، رایانه های شخصی و همچنین کنسول محبوب نینتندو سوئیچ منتشر شده است. در اینجا ما به بررسی نسخه سوئیچ بازی پرداخته ایم و نکات مثبت و منفی آن را ارزیابی می کنیم. Madshot یک پلتفرمر روگ لایت هیجان انگیز است که یک تجربه مبارزه سریع و روان را با طیف گسترده ای از سلاح های منحصر به فرد و توانایی های گسترده و رضایت بخش ارائه می دهد. این بازی با شش منطقه جذاب، ارتقاهای بیشمار و گزینههای تزئینی رایگان فراوان، ساعتها محتوای جذاب را ارائه میکند و با قیمت پیشنهادی خود به خصوص برای طرفداران ژانر روگ لایک ارزشش را دارد.
بهروزرسانیهای مداوم توسعهدهنده و پتانسیل پیشرفتهای بیشتر، این بازی را به یک عنوان توصیه شده تبدیل کرده، اما برخی مشکلات مانع از انجام کامل چنین چیزی می شوند که بیشتر در نسخه سوئیج مشاهده می شوند. در واقع Madshot سعی زیادی میکند روی مشکلات خود سرپوش بگذارد، اما تا حدی ناکام می ماند. بدترین بخش این است که بازی پتانسیل بسیار واضحی دارد تا در آینده واقعاً چیزی خاص باشد، اما در وضعیت فعلی که بازی منتشر شده است، به جز طراحی شخصیتها و دشمنان و گرافیک هنری زیبای خود هیچ کاری را درست انجام نمیدهد.
بازیهای دوبعدی روگ لایت که مراحل آن معمولا به صورت اصطلاحا رویهای یا تصادفی تولید میشوند، اساساً این روزها بازار عناوین ویدئویی را تصاحب کرده اند. با ورود به فروشگاه نینتندو سوئیچ با هفده مورد از آنها روبرو می شوید که هر کدام به روش های ناامیدانه تری نسبت به دیگری برای جلب توجه شما رقابت می کنند. Madshot نیز یکی دیگر از بازیهای دوبعدی روگ لایت است که امیدوار است با هر وسیلهای که لازم باشد به بالای جدول صعود کند و تلاش می کند از شکستهای بازیهایی هم سبک خود جلوگیری کند و خود را به عنوان یک عنوان برجسته جدید در این ژانر معرفی کند، با این حال تقریباً در هر مانعی سقوط میکند، تنها در کوچکترین لحظات موفق میشود و در جایی که بیشترین اهمیت را دارد شکست میخورد. با این حال، درجه ملایمی از کیفیت در آن وجود دارد، حتی اگر آن کیفیت تقریباً به طور کامل بد تلقی شود.
این بازی به شدت از داستانهای لاوکرافت الهام گرفته است و محیط زیبا و دشمنانی مانند اسکلت ها، خفاش های بی چشم، خود Cthulhu، همه آنها با جزئیات کامل در این بازی به کار رفته اند. اما نکات مثبت بازی به همینجا ختم می شود.
اگر بخواهیم در مورد گیم پلی Madshot صحبت کنم، از لحاظ مبارزه و سختی که البته از این ژانر دقیقا چنین چیزی را انتظار می رود، من را به یاد بازی Curse of the Dead Gods می اندازد، البته با دوربین ساید اسکرول یا از نمای جانبی.
در چنین بازیهایی، بسیار مهم است که مطمئن شوید مخاطب شما احساس میکند در نهایت به جایگاه درستی میرسد. از این لحاظ اغلب بازیهای سبک روگ لایت به شما آیتم هایی را می دهند که نه تنها وضعیت کلی کاراکتر اصلی را به طور قابل توجهی تغییر می دهد، بلکه نحوه بازی شما را نیز تا حدی زیادی تغییر می دهد. Madshot این ایدئولوژی را با ارائه یک درخت ارتقای بسیار ابتدایی کنار میگذارد که البته تفاوتی با روش پیش از ارتقاء آن ندارد. پس از ارتقا قهرمان داستان، با اینکه به طور کلی آسیب بیشتری به دشمنان وارد میکنید، اما هر موجی از دشمنان که به سمت شما روانه می شوند، هنوز هم مانند موج آخر طاقت فرسا هستند، بنابراین واقعاً مهم نیست که شخصیت خود را تا چه حد ارتقا داده اید.
حتی قدرت ماسک شما که در طول بازی قابل تغییر است، درست مانند یک نوع سلاح استاندارد قویتر به نظر میرسد، نه مانند امتیاز بزرگی که برای آسیب رساندن به دشمنان احساس میکنید. این واقعاً ناامیدکننده است که ماسک را برای اولین بار فعال کنید و به سرعت متوجه شوید که با اینکه تقریباً برای همیشه دوام می آورد، اما در لحظات رویارویی با دشمنان تاثیر چندانی ندارد. به طور کلی شما هرگز احساس قابل توجهی از پیشرفت یا افزایش قدرت را احساس نمی کنید.
بازی دارای 6 منطقه است که هر منطقه به مسیرهای مختلفی تقسیم می شود که می توانید طی کنید، اما همه مسیرها در پایان به یک باس فایت منتهی می شوند که اغلب آنها با دشمنان معمولی تفاوتی ندارند.
از نظر گرافیکی من کاملاً عاشق سبک هنری دوبعدی بازی و مدل سازی شخصیت اصلی هستم. به طور کلی، من فکر می کنم Madshot یک بازی بسیار مناسب است. کار جدیدی انجام نمی دهد، اما می تواند در فواصل کوتاه بسیار سرگرم کننده باشد.
سبک هنری و گرافیکی جذاب و زیبا
طراحی هیولاهای بازی واقعا جالب هستند
باس فایت های چالش برانگیز و سرگرم کننده
پتانسیل زیادی برای رشد در آینده دارد
هیچ یک از سلاح های شما تاثیر واقعی ندارند
گاهی اوقات می تواند کسل کننده باشد
درخت ارتقاء مهارت ها عملکرد خوبی ندارد