همیشه ترکیب دو ژانر از ژانرهای بازی سازی در محیط های گیمینگ کار بسیار ریسکی و سختی است و اگر یک نریتیو و یک لاین مناسب از آنچه واقعا باید در بازی اتفاق بی افتد در ذهن توسعه دهنده بازی نباشد باید گفت که معمولا پروژه های بازی با شکست هایی مواجه می شوند که خوب می تواند به اعتبار آن تیم بازی سازی لطمه وارد کند. امروز با یک بازی جدید به نام Armed to the Gears رو به رو هستیم که این گیم نیز به همین صورت توسعه داده شده است که با نقد و بررسی این بازی در سایت Pars Joy به معرفی این گیم برای شما مخاطبان گرامی و همینطور گیمرهای همیشگی هستیم.
بازی Armed to the Gears از آن دسته بازی هایی است که شاید بتوان گفت از پسرانه ترین بازی هایی است که می توان در دنیای گیمینگ در استور استیم انتظار داشت. در این بازی شما باید بتوانید ربات هایی را از صفر برای خود بسازید. در یکی از محیط های بازی که طراحی کارکتر در آن توسعه داده می شود شما ربات های ابتدایی خودتان را انتخاب می کنید. با انتخاب آنها و البته بستگی به سطح کیفی و قابلیت های آنها می توانید سلاح هایی را برای آنها انتخاب کنید. سلاح هایی که می تواند بر روی دوش آنها قرار بگیرد و یا در دو دست بتواند آنچه می خواهید را حمل کنند.
بعد از اینکه این دو سلاح را برداشتید می بینید که زره ها و همینطور آپگرید هایی بر روی پا ها و همینطور قدرت های شلیک رباتتان در بازی به صورت خوبی جزئی سازی شده اند. البته خیلی از سلاح ها در بازی همینطور با قیمت بالا و در کنار آن به شکل قفل شده که باید با بالا رفتن مراحل در بازی آنها را آنلاک کنید در بازی گذاشته شده اند. ولی با این حال انجام اسمبل کردن ربات ها در بازی یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های بازی Armed to the Gears محسوب می شود.
بعد از اینکه ربات خودتان را توسعه دادی نوبت به این می رسد که بتوانید از آن در محیط بازی استفاده کنید. در بازی Armed to the Gears همانطور که به آن اشاره کردیم بازی به شکل ادغام دو ژانر طراحی شده است. با این که بازی به شکل شوتر توسعه داده شده است و محیط آن به شکل سه بعدی طراحی شده ولی بازی را می توان یک بازی استراتژی نیز نام برد. دوربین بازی در گوشه و به صورت سه بعدی صحنه های بازی را به شکل ثابت نشان می دهد و قابلیت چرخاندن دوربین در Armed to the Gears وجود ندارد و تصویر معمولا ثابت است. شما با وارد شدن در محیط های بازی به ربات های دشمن حمله م کنید و با استفاده از آیتم ها و ابزار هایی که برای خودتان فراهم کردید و همینطور شرایط نقشه بازی می توانید بهترین استراتژی را برای نابودی دشمنان خودتان برای طراحی گیم پلی بازی دور اندیشی کنید.
اما محیط گیم پلی بازی نیز به شکل جدی و تاریکی طراحی شده است. البته جزئیات بسیار خوبی در طراحی هر قسمت از بازی به کار گرفته شده اس ولی با جرات می توان گفت که تعداد نقشه های بازی شاید کمتر از آن باشد که به آن فکر می کنید. یعنی برای طولانی تر شدن بازی تیم توسعه بازی Armed to the Gears تصمیم گرفته است که تعداد ربات های دشمنی که در هر مرحله به سمت شما می آیند را بیشتر کرده تا زمان بیشتری را در هر قسمت از نقشه بازی بگذرانید تا به این شکل از توسعه دادن نقشه های بیشتر در بازی طفره بروند. در کنار این ها در هنگام بازی موزیک های متال و همینطور صدا های اکشن که کاملا با سبک بازی هماهنگی دارند در بازی به شکل خوب استفاده شده اند.
شخصی سازی بات های جنگی
شاپ های جذاب برای خرید سلاح ها
محیط جزئی سازی شده و دوربین استراتژیک
ثابت بودن دوربین بازی
نداشتن داستان و نریتیو اصلی در بازی